TheyStoleMyName Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Hei, jeg skal søke om å selge mat og drikke ute og må skrive en søknad for å få den plassen. er det noen som vet hva/hvordan jeg kan skrive søknaden? Tusen takk =) Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Dette er kompliserte greier. Skal du produsere maten på stedet eller selge ferdigprodusert mat, renhold, varedeklarasjon, hva slags mat osv. Det er tusen ting å passe på. http://www.mattilsynet.no/skjema/mat Lenke til kommentar
TheyStoleMyName Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 Dette er kompliserte greier. Skal du produsere maten på stedet eller selge ferdigprodusert mat, renhold, varedeklarasjon, hva slags mat osv. Det er tusen ting å passe på. http://www.mattilsynet.no/skjema/mat Jeg skal selge pizza.. En som står der og selger og andre henter fersk pizza før det blir ferdig. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Dette er kompliserte greier. Skal du produsere maten på stedet eller selge ferdigprodusert mat, renhold, varedeklarasjon, hva slags mat osv. Det er tusen ting å passe på. http://www.mattilsynet.no/skjema/mat Jeg skal selge pizza.. En som står der og selger og andre henter fersk pizza før det blir ferdig. Det stilles meget strenge krav fra mattilsynet når det gjelder slike ting, så jeg vil anbefale deg å ta kontakt med dem. Kontaktinformasjonen finner du nok på sidene jeg lenket til i forrige post. Jeg vil tippe at det kreves tilgang på rennende varmt vann til renhold av fingre og annet utstyr som kommer i kontakt med maten. Dette innebærer minst en vask, såpe, engangstørk, desinfiserende midler osv. I tillegg så stilles det krav til hva pizzaen serveres i/på mtp på muligheter for tilvekst av bakterier. Det stilles også krav til hvor lenge pizzaen kan stå der ute før den ikke kan serveres, temperaturer den lagres under transport og på stedet før servering. Som sagt, dette er meget kompliserte greier og du er nok bedre tjent med å ta kontakt med mattilsynet, da de er ekspertene på området og kan gi et mer nøyaktig svar enn det noen her på forumet kan gjøre. Jeg har hatt en del med dem å gjøre tidligere, og det er sjeldent enkelt å få tillatelse til salg av ferskprodusert mat utendørs på denne måten. Lenke til kommentar
TheyStoleMyName Skrevet 30. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2010 Dette er kompliserte greier. Skal du produsere maten på stedet eller selge ferdigprodusert mat, renhold, varedeklarasjon, hva slags mat osv. Det er tusen ting å passe på. http://www.mattilsynet.no/skjema/mat Jeg skal selge pizza.. En som står der og selger og andre henter fersk pizza før det blir ferdig. Det stilles meget strenge krav fra mattilsynet når det gjelder slike ting, så jeg vil anbefale deg å ta kontakt med dem. Kontaktinformasjonen finner du nok på sidene jeg lenket til i forrige post. Jeg vil tippe at det kreves tilgang på rennende varmt vann til renhold av fingre og annet utstyr som kommer i kontakt med maten. Dette innebærer minst en vask, såpe, engangstørk, desinfiserende midler osv. I tillegg så stilles det krav til hva pizzaen serveres i/på mtp på muligheter for tilvekst av bakterier. Det stilles også krav til hvor lenge pizzaen kan stå der ute før den ikke kan serveres, temperaturer den lagres under transport og på stedet før servering. Som sagt, dette er meget kompliserte greier og du er nok bedre tjent med å ta kontakt med mattilsynet, da de er ekspertene på området og kan gi et mer nøyaktig svar enn det noen her på forumet kan gjøre. Jeg har hatt en del med dem å gjøre tidligere, og det er sjeldent enkelt å få tillatelse til salg av ferskprodusert mat utendørs på denne måten. Ok, tusen takk for hjelpen =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå