Gå til innhold

128 GB på Blu-ray

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke glemt noe, men som regnet ut tidligere i tråden trenger man bare 0,33 mbps internettlinje for å få en 25 GB bluray-film raskere via nettlinjen enn via posten. Har man 1 mbps linje så må man vente drøyt 4 dager ekstra på filmen hvis man bestiller via nettbutikk enn med nedlasting.

Bestemmer man seg midt på dagen torsdag for å få tak i en film så får man sett den allerede lørdag kveld om man laster ned med 1 mbps. Med posten må man vente til torsdagen etter. Posten går heller ikke akkurat raskt i distriktene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke glemt noe, men som regnet ut tidligere i tråden trenger man bare 0,33 mbps internettlinje for å få en 25 GB bluray-film raskere via nettlinjen enn via posten. Har man 1 mbps linje så må man vente drøyt 4 dager ekstra på filmen hvis man bestiller via nettbutikk enn med nedlasting.

Bestemmer man seg midt på dagen torsdag for å få tak i en film så får man sett den allerede lørdag kveld om man laster ned med 1 mbps. Med posten må man vente til torsdagen etter. Posten går heller ikke akkurat raskt i distriktene.

nå er det ikke alle som forventer at man skal bestille en film og så ha den 5 minutter senere tilgjengelig .

her må man ta hensyn til at folk har forskjellige ønsker.

nå mener jeg da også at streaming ikke skal komme på bekostning av at mange vil ha en fysisk film i handen.

det skal være et alternativ.

som nevnt i en annen post så er nettilgangen for dårlig ute i distriktene til at streaming vil funger alle steder.

da må man kunne kjøpe eller leie filme og få den til sendt via posten.

nå spørs det hvordan det vil gå i fremtiden hvis ikke utbyggingen kommer.

posten har jo nesten planer ( ufrivillig) om å redusere postgangen til en gang i uken.

Lenke til kommentar

Hva er problemet folk har med å skjønne at streaming ikke er den eneste måten å få tak i BD (HD) filmer over nett???

Det går da fint å laste ned filmer man kan tenke seg å se et par dager i forveien, ha de lagret på harddisken, og når filmkvelden kommer har man et utvalg av forhåndsvalgte filmer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Dette minner meg om den gode gamle

fra åpen post.

Hvis digital distribusjon ikke gir noen fordeler over vanlig filmkjøp på plate, så ser jeg ikke helt vitsen med å innføre enda noe mer som gjør akkurat det samme. Jeg hadde ikke valgt det, men for all del, det skader ikke å ha flere muligheter.

Lenke til kommentar
Folk virker jo til å akspetere ganske greit at man ikke får en plate i hånda samme øyeblikk man ønsker å kjøpe seg en film, hvorfor er det annerledes om man skal få den via nett?

Folk forventer seg øyeblikkelig tilgang over nettet. De er vant til at man ikke får det med fysiske medier, men forvetningene er altså noe helt annet når man er på nettet.

Derfor er det annerledes.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...