Yotta Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Hei, jeg har blitt interresert i å skaffe meg fot pedaler til pc, skal bruke det mest til gaming, men det må være mulig å customize hvilkene taster de skal simulere. Tenke først på å bruke de som følger med vanlig ratt og pedal, men vet noen om disse kan bindes til forskjellige taster for bruk utenom bilspill også? Fant ellers denne http://www.fentek-ind.com/FootPedal.htm Den ser perfekt ut, men dyr. Noen som har noe å komme med? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Her har du i hvert fall et alternativ Lenke til kommentar
007CD Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Logitech G25 kan delvis programmeres, men er visst litt programavhengig, så det spørs hva du er ute etter og hva du setter i fokus. Skal du ha noe for litt seriøs bilspilling med litt ekstra bruk utenfor eller er det kontor type bruk som er primært og bilspill som er litt på siden? I sistnevnte er ikke G25 noe bra alternativ, men vil du kun ha pedaler og god kvalitet for bilspill uten ratt så finnes det noe her: http://thomas-superwheel.com/tswsite/ sannsynligvis de mest robuste pedalene du kan kjøpe for PC spillbruk. For kontor er noe overnevnte produkter en del bedre. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Det kommer helt an på hva de skal brukes til. Pedaler til bilspill er naturlig nok laget slik at de skal ligne mest mulig på vanlige bilpedaler, altså er størrelsen, plasseringen og motstanden forskjellig. I hvert fall på de litt dyrere modellene. Pedaler til flysimulator er helt annerledes, de er koblet sammen slik at når du tråkker inn den ene går den andre ut. Det finnes nok pedaler som kan brukes til begge deler, men det blir et voldsomt kompromiss. Skal de brukes til vanlig avlastning er nok de enkle modellene lenger oppe greiest - gamingutstyr er jo ikke laget for å være ergonomisk i en vanlig kontorsituasjon. Lenke til kommentar
Yotta Skrevet 30. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2010 Hei og takk for svar! Jeg skal ikke bruke det til bilspill, blir mer til mmo spilling, video redigering etc. Høres kanskje litt geeky ut men beina ligger jo bare der, så hvorfor ikke bruke de? Den første linken så interresant ut, den andre var litt mer for bil simulasjon. Men mange takk for god respons. Hvis noen har noen flere alternativer eller innspill så blir jeg veldig takknemmelig for svar, hvis ikke så tror jeg faktisk jeg bestiller forslaget til Meh! Lenke til kommentar
tømta Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 (endret) Hadde vært superenkelt å lage selv med en arduinoog ikke veldig dyrt Bena er bare der, og burde brukes? Tenk denne som tastatur og nede har vi bena: Kanskje jeg skal vurdere å lage... Vel... det finnes allerede http://www.synthtopia.com/content/2007/10/24/footime-foot-mouse-puts-midi-control-at-your-feet/ Endret 30. juni 2010 av cyclo Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 I ditt tilfelle er det mer kontorpedaler du trenger til trykk og da er bilpedaler bortkastet da du ikke trenger variabelt trykk slik som en gasspedal eller bremsepedal tilbyr. Kan for morro skyld legge til at jeg i FSX har brukt G25'ns bremse og gasspedal som haleror pedaler, var litt merkelig trykkmessig men det funket faktisk svært bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå