TCRW Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Heisann! Har vært hos legen og tatt noen blodprøver for å sjekke kolesterol osv, men trenger hjelp til å forstå de ulike kodene. TKOL TGLY AKOL LDLK GLUCS Noen som har fagkunnskap som kan si hva disse kodene betyr? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 GLUCS står sikkert for, glukose. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 GLUCS står sikkert for, glukose. Blodsukkernivået altså? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 GLUCS står sikkert for, glukose. Blodsukkernivået altså? Jeg har ikke peiling, men jeg antar det - den eneste jeg som legmann kan komme på at den forkortelsen står for. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Heisann! Har vært hos legen og tatt noen blodprøver for å sjekke kolesterol osv, men trenger hjelp til å forstå de ulike kodene. TKOL TGLY AKOL LDLK GLUCS Noen som har fagkunnskap som kan si hva disse kodene betyr? TKOL,TGLY, LDLK, og AKOL er prøver som sjekker kolesterol og fettsyrer. GLUCS er nok som over nevnt blodsukker. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 Heisann! Har vært hos legen og tatt noen blodprøver for å sjekke kolesterol osv, men trenger hjelp til å forstå de ulike kodene. TKOL TGLY AKOL LDLK GLUCS Noen som har fagkunnskap som kan si hva disse kodene betyr? TKOL,TGLY, LDLK, og AKOL er prøver som sjekker kolesterol og fettsyrer. GLUCS er nok som over nevnt blodsukker. OK . Vet du hva de enkelte står for bortsett fra GLUCS? Har hørt noe om et "godt" og et "ondt" kolesterol elns.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå