Minsc Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Hei! Har akkurat kjøpt meg et XFX Radeon HD 5830, men kjøleren på dette kortet blåser den varme lufta rett ut i kabinettet (?) Jeg har et lite shuttlekabinett, altså en mini-pc, og det blir veldig dårlig med luftgjennomstrømning i kabinettet. Loadtemperaturen er oppe i 95grader etter 10 minutter.. Jeg har lett som en gal etter en alternativ kjøler til dette kortet, men finner ingenting. Jeg trenger en kjøler som blåser ut lufta bak pcen. Noen som vet om en kjøler som kan gjøre dette? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Jeg fant jo en hel del kjølere, men om alle passer til HD 5830 og at de blåser luften ut i bak kant, det var litt vanskeligere. Fant en Akasa kjøler men tviler på den passer HD 58xx kortene. Ellers så har jo Netshop en del kjølere og er sikker på at Komplett også har noen. Men som sagt, plass og luft ut i bak kant, der ligger nok problemet ditt. Regner med at du trenger en liten kjøler. Endret 29. juni 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 Takk for svar Jeg har ingen problemer med å finne kjølere jeg heller Bare til Radeon 5830... Unnskyld, måtte bare Jeg får vel bare lete videre, da! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Zalman VF3000A passer på HD 5830 men den er ganske stor så om den passer i det kabinettet ditt er en annen sak. Endret 29. juni 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 30. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2010 Der har vi en, ja! Men, hmm.. Tror du den blåser ut luften bak? Tror nok den skal passe inn i kabinettet. Får måle opp litt! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Jeg er ikke sikker om den kjøleren blåser luften ut bak. Har skummet gjennom diverse tester av Zalman kjøleren, men kunne ikke finne noe om at luften blåser ut bak. Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Hadde problemer med å finne noe tekst om det jeg også, gitt! Får vel nesten bare finne noen som har den og spørre, da? :!: Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Som du ser på designet av den zalman kjøleren henter viftene luft inne i fra kabinettet og blåser den direkt ned på kortet, og ikke ut bakover altså. Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 2. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2010 Akkurat, ja. Da får jeg vel bare vente noen mnd/år til de slipper en ny kjøler - hvis de i det hele tatt gjør det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå