klovnikamp Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Hei. . Clutchen på min Accord har begynt å bli dårligere i det siste. Den frigjør ikke før pedalen er 100% inne, og begynner å ta tak så fort pedalen beveges ut. Det begynte for ca 10 dager siden. Det rare er at et par ganger i denne perioden har clutchen plutselig virket som normalt, for så å være "slitt" igjen neste dag. Når jeg kjørte til jobb i dag ville den nesten ikke frikoble i det hele tatt, måtte skru av motoren for å få den i revers Bremselampen\håndbrekk lampa har også begynt å lyse de siste dagene. Kan det være bremse\clutchvæske ? Er det samme tank for bremse og clutchvæske ? 1997 Honda Accord, 2.0 is Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Når clutchen er slitt så tar den vel helt ute, ikke helt inne?? 1 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Når clutchen er slitt så tar den vel helt ute, ikke helt inne?? Helt riktig. Trådstarters symptomer heller nok mer i retning av luft i det hydrauliske clutch-systemet, eventuelt defekt hoved- eller slavesylinder, noe han selv er inne på med varsellampa for lav bremsevæskestand - noe som sammen med de andre symptomene tyder på at denne bilen a) bruker samme beholder til brems og clutch, og b) at det er kommet luft inn i clutch-systemet. At ikke bremsene også har begynt å oppføre seg på samme måte som clutchen er nok bare flaks. Lenke til kommentar
klovnikamp Skrevet 30. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2010 Takk for svar. Grunn til at lampa lyste : Lite bremsevæske igjen, men ikke tom. Clutch : 100% tomt for væske. Kunne ikke se noen lekasje, men fikk ikke sett godt på slavesylinderen på girkassen. Etter at jeg fylte og clutchet en god del har den blitt helt fin igjen. Mulig det er en lekasje der, får sjekke nivå om ca en uke. Takk for svar! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Sjekk slitasjen på bremseklossene, de kan være totalt utslitt da dette er den eneste normale grunnen til at du får lavt nivå. Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Hadde samme problem selv (veldig gøy å kvale motoren foran alle veikryss). Var en defekt pakning i hovedsylinderen, som medførte at clutchvæsken trakk inn på baksiden av stempelet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå