heggstad Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Hei igjen! Jeg registerer at mitt forrige bilde ikke vekket så veldig mye interesse, og prøver meg dermed på nytt med dette. Setter pris på tilbakemeldinger. Bildet er tatt med Canon EF 17-40 @ f/18 og Canon EOS 5d. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 HDR? Pent, men synes at steinene i forgrunnen tok mye oppmerksomhet, uten at de gir noe mer til bildet. Tror det hadde vært penere om du hadde gått litt lengre til høyre, og tatt bilde "nedover" elven, istedefor litt på tvers som det ble nå. På en måte følge vannet til stupet, der det ende i skyer. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 Bildet består av to eksponeringer, en for himmelen og en for resten. Skjønner dessuten hva du mener med posisjoneringa, men valget ble tatt blant annet på grunn av at et utsnitt som strakk seg lengre til venstre ville fått med seg et hus, samt som jeg gjerne ville ha med denne naturlige forgrunnen. Men tusen takk for kritikken! Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 syntes ikke dette ble så galt jeg:) Lenke til kommentar
telealf Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Flott komposisjon med kledelig forgrunn og fin diagonal innover i bildet og en lys horisont som drar blikket innover i bildet. Jeg er litt uening i at forgrunn som sådann forstyrrer. Jeg synes bare den steinen med orange lav på kanskje tar litt mye oppmerksomhet. Ellers lite å kritisere. Jeg foretrekker å lese bildet fra venstre, og skulle ønske det speilvendt, men dette blir litt pirk? I noen landskapsbilder kan et menneske gjøre bildet litt mer spennende, men vet ikke her. Veldig bra jobba! Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 2. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2010 Tusen takk for kjempe fine tilbakemeldinger. Jeg skjønner dessuten hva du mener med at steinen med lav trekker mye oppmerksomhet. Men jeg tror likevel en crop ville ødelagt mer enn hva den ville gjort bra for bilde, og velger dermed fortsatt å ha den med. Jeg legger dessuten til en rotert utgave, og ønsker veldig gjerne tilbakemeldinger på om det ble bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå