bergmannen Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Heisann! Jeg er på utkikk etter et kamera med kombinasjon av høy lukkertid (denne burde kunne justeres opp til min 5 sek) og høyhastighets flash. Flash burde være svært rask (> 10 flash pr sek, hver flash burde vare minst mulig tid.) Er det noen som har erfaringer med denne type fotografering, og evt tips om utstyr? Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Det du ser etter (med hensyn til lysblink) er stroboskop. Lang lukkertid har alle DSLR og mange kompakte kameraer. Det kan være nødvendig å kombinere med ND-filter. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Omtrent alle dagens digitale speilreflekser har muligheten til "bulp",og mange eksterne blitser har også muligheten til "rapid-fire mode". Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Nå skriver du ikke om hvilket kamera/blits du har, men Nikons SB-800/900 har mulighet for å sette antall blink i sekundet. Kjenner ikke til detaljene, da jeg har aldri brukt det, men vet at det er mulig. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 "Alle" blitser jeg har hatt (SB-26, Sigma EF-500 DG Super og SB-800) har hatt strobe-funksjon, hvor man kan sette effekt, Hz og varighet. Brukte det bla. på disse: Lenke til kommentar
arela Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Tror ikke det er på SB-600 (fant det ikke i farten i allefall, men på SB-800 (og sikkert SB-900) kan du ha opp til 100Hz (100 blink i sekundet), men husk at styrken på blinket blir redusert i forhold til frekvensen. Prøve og feile er som vanlig en god metode! Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Jeg Nikon D200 og oppover har innebygget strobe funksjon. Jeg har ikke sjekket alle modellene så det er mulig det finnes unntak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå