Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spørsmål til dere som "har funnet kjærligheten"

Anbefalte innlegg

Hei. Klokka er halv 6 på natta og jeg skriver på iphonen, halvsovende. Altså giddet ikke å gjøra detta til en roman :)

Jeg er en gutt på 17 år, har hatt mange forhold, men de aller fleste har blitt slutt etter rundt en mnd, rekorden er vel 3 mnd. det har både vært jeg og dama som har gjort det slutt. Er utrolig lei slike korte forhold, har lyst å finne meg en jente som det kan vare en god stund med, helst et år eller 2 +++ :)

hvordan merket dere at dere hadde funni den rette? Hvor gamle var dere? Annet nyttig info jeg bør vite?

Jeg har hatt ET forhold der jeg _virkelig_ har likt jenta, det varte i 3 mnd , hun gjorde det slutt. Jeg tror jeg savner hun den dag i dag, flere mnd etterpå. Mulig jeg bare savner et slikt forhold, ikke godt å si.

Oppsummert: hvordan kan jeg øke sjansene mine til å finne en jente jeg elsker, altså ikke et forhold som varer i 1 mnd og det eneste vi gjør er å knulle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om du "tror" du har funnet den rette så kan det glippe over natta.

For å ha det bra sammen med et annet menneske og at det andre mennesket skal kunne ha det bra sammen med deg så må du være fornøyd med deg selv og like deg selv. Du nevner det å like en jente, men liker du deg selv?

Du er ung og uansett om du på magisk vis kan ha kommet på rett spor har du mest sannsynlig mye å jobbe med ved deg selv. Når basisen faller på plass så kommer mye av seg selv.

Folk utvikler seg frem til de er 30-40, ja faktisk hele livet. Det er urealistisk at både du og en jevnaldrende jente har fult utviklet deres karakter til et nivå der man pluselig finner noen man vil dele hele livet med. Innen jenta er 20 år kan hun være så forskjellig fra da du traff henne at hun ikke er til å leve med.

Jeg vet om flere som ikke har giftet seg før de ble 40. Jeg tror ikke de tidligere i livet har funnet hva de søkte selv om de hadde et aktivt sosialliv.

Kanskje du skal fokusere mer på å ha det fint en dag om gangen enn at du skal fomle etter noe som skal være fint til evig tid. Det kan være du ikke ser skogen for bare trær.

Lenke til kommentar

Jeg tok vel en god del i når jeg sa "funnet den rette" det er helt urealistisk å tenke sånn når man er 17 år

jeg vil vel heller ha et forhold som varer en stund da, la oss si et år.

Når du sier jeg heller skal nyte dag for dag, så tror jeg at jeg klarer det bedre med å ha en fast jente, ikke være singel 1 mnd, ha dame en mnd osv osv. jeg er selvkritisk og inrømmer at Det kan være et problem for meg at jeg går inn i et forhold altfor lett/fort.

Lenke til kommentar

Kan være du går inn for lett. Det er ikke bare å rulle flasketuten på en jente og så har du en som passer å ha noe fast med. Se for deg at du blir sliten av en jente etter en time, eller hun blir lei deg, og så skal dere være sammen 1/3 av uken eller mer. Det går bare ikke.

Evt kan det være at du blir forvirret av forelskelse-følelsen. Den er nokså lik følelsen av å ha funnet det rette IMO. Kan være fumt å gå fort frem, for vi mennesker har følelser.

Lenke til kommentar

Finn deg en jente som er litt sjenert og som kanskje ikke har så mye erfaring med forhold fra før av. Jeg sier ikke at det nødvendigvis er lettere å få slike jenter, men forholdet blir bygd på en annen måte, man starter ikke første uka med å knulle til man blir lei hverandre, og derfor har det en tendens til å vare lengre også.

Lenke til kommentar

Finn deg en jente som er litt sjenert og som kanskje ikke har så mye erfaring med forhold fra før av. Jeg sier ikke at det nødvendigvis er lettere å få slike jenter, men forholdet blir bygd på en annen måte, man starter ikke første uka med å knulle til man blir lei hverandre, og derfor har det en tendens til å vare lengre også.

Jeg fant meg en slik jente en gang, hun hadde aldri kysset noen (bortsett fra sånne barnehage kyss) . altså var hun jomfru, hadde vel flaks som fikk liggi med henne etter 1 uke. anntar hun var flau over å være 17 og jomfru? syns det bare er sexy jeg men men :) etterhvert fikk hun mer og mer selvtillit, ble mindre og mindre sjenert og det skar seg.

Lenke til kommentar

Flau av å være 17 år og jomfru? Hva i fandens helvete? Minner meg om da jeg så "18 year old virgin", jeg tenkte "Hva i huleste er handlingen her? En vanlig jente som er vanlig?".

Misforstår jeg her, eller avhenger forholdene dine av sex? Stopp å ha sex før du har lært å kjenne jentene da.

Lenke til kommentar

Bli godt kjent med dem først. Før dere blir sammen.

Sats på noen med felles interesser.

Jo fler felles interesser, jo bedre.

Vil alltids være en og annen interesse dere ikke deler.

Finn noen som har en felles måte å se på verden. Felles verdier.

Finn noen som har felles mål. Reise, utdanning mm.

Ikke slutt å treff venner fordi om du blir sammen med noen. Så har dere noe annet å snakke om.

Og får litt tid fra hverandre. Tid fra hverandre er bra, så får dere tid til å savne hverandre.

Se på sex som en bonus, ikke som målet ved forholdet.

Jenter er ofte veldig glad i å kose. Ikke tenk på sex før dere har kost masse først. Gjerne med klærne på.

Godt utseende er ikke alltid en fordel. Den som ser veldig bra ut kan raskt finne seg en ny, isteden for å jobbe litt for å få ting til å fungere.

Det er vanlig å være ueninge om enkelte ting. Trenger ikke å avslutte et forhold for en bagatell. Greit å være enige om at man kan være uenige om noe.

Endret av Erigon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...