Gjest Nullern Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Hei. Jeg har det ikke fullt så lett her i livet. Interessene mine interesserer få av vennene mine. Noe som fører til at jeg som oftest sitter alene hjemme. Jeg har flyttet til et sted (spør ikke hvorfor, for det har jeg ingen svar på) som er ca 40 mil unna hjemstedet mitt. Kjenner få mennsker der, og de fleste som jeg kjenner har ikke mine interesser. Jeg er ganske ofte på besøk der jeg bodde før. Er forresten der nå. Men det virker som om ingen vil ha noe særlig med meg å gjøre...Jeg ringer dem, men nesten aldri ringer noen meg.... Jeg er og blir mer deprimert....Jeg har problemer med alkohol og jeg tror de aller fleste i vennekretsen min vet det...Kan det være derfor de unngår meg? For at de kansje er "redd" for at jeg er full og utrivelig? FAEN! Jeg blir så deppa....Nesten ingen av vennene mine har samme interessene som meg, føler at det er derfor de unngår meg....For at jeg er kjedelig...... Gutt på 18 år. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Hvilke interesser har du? Det er garantert mange nettsteder/nettsamfunn/forum der du kan treffe mange andre mennesker med like interesser. Og på den måten få venner som du deler dine interesser med, og har noe å snakke om med. For meg høres det ut som om du kunne trengt en forandring. Du sier du er 18 år. Skal du starte 3. året på VGS, eller er du ferdig på videregående skole? Dersom du er ferdig, kan du prøve å dra på en folkehøyskole, og treffe nye mennsker - og få en forandring i hverdagen. Høres ut som det kunne vært godt for deg. Og angående alkoholforbruket.. jeg tviler på at det er fordi du har problemer vennene unngår deg. Det er ikke sikkert de er klar over at du sliter så mye som du gjør en gang. Har du noen du kan snakke med om ting? Eventuelt prøvd psykolog? Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Mine interesser er fruluftsliv, som jakt, fiske og friluftsliv generellt. Jeg elsker naturen, i motsetning til vennene mine som heller foretrekker mopeder, bilder, fotball, trening og data... Jeg har gått 1 år på videregående, har sommerferie nå. Skulle egentlig ha gått 2ndre året nå, men tok meg et friår i fjor. Har ikke så mange jeg kan snakke med om ting, nei. Føler på en måte at vi har feil interesser og at jeg derav kan bli enda mer upopulær...Pluss at jeg ikke stoler på mange til 100% heller, samt at jeg blir meget flau over å snakke ansikt til ansikt med andre som slike ting.... Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Bilder og friluftsliv kan kombineres. Har du en kompis som liker å ta bilder? Hør med han om han har lyst til å ta en skogstur der han kan ta naturbilder, så får du også vært ute i naturen. Ellers ville jeg kanskje prøvd å melde meg inn i en friluftsklubb, eller lignende. Hvor du kan dra på turer med folk av lik interesse, å få venner på den måten. Venner du kan være ute i naturen med, og kose deg med. Jeg tror det kan hjelpe deg mye. Er det noen interesser du har til felles med folka i 'vennegjengen' din? Noen idretter? Festing? Noe du kan gjøre? Og ja, det kan være ganske vanskelig å snakke med folk om ting. Spesielt om du ikke stoler på personen. Har du noen jentevenner? Jenter er ofte veldig gode å snakke med, og ofte også veldig mye lettere å prate med en gutter. Man trenger ikke åpne seg helt, men å gi utrykk for situasjonen man føler seg i, kan kanskje få folk til å åpne øynene litt - og se deg som du er. Eventuelt så kan du prøve å snakke med noen som ikke kjenner med deg - dersom du tror det hjelper. Det er en tråd her der det er folk som melder seg frivillig til å prate. Du kan også legge meg til på MSN dersom du ønsker å prate med meg, som ikke kjenner deg. Jeg er en gutt på 17 (18 i oktober), så vil tro at vi er på omtrent samme mentale nivå. Hvis du ønsker msnadressen min, kan du sende meg en PM - hvis du har en bruker. Edit: Mulig jeg også er listet i den tråden jeg linket til. Tror jeg la inn ett innlegg der for lenge siden. Endret 29. juni 2010 av Ajaco Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Jeg mente at vennene mine er intressert i biler, ikke "bilder". Ble litt skriveleif. Så mye forskjell en bokstav kan gjøre Ja, jeg har prøvd å snakke med jenter. Spesielt ei jente som forstår meg (kansje) men vi får mindre og mindre kontakt. Ja, jeg kan legge deg til på MSN, har bruker her på forumet så Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Bare å sende PM, så skal jeg få lagt deg til på msn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå