Gå til innhold

Ønsker tilbakemeldinger på forslag til rimlig hjemmekino annlegg?

Anbefalte innlegg

Skal ha ett rimlig system som enkelt og greit skal brukes til spill, film og tv.

Jeg har ikke allverdens krav til den supre lydkvaliteten, siden jeg ikke kommer til å spille for fulle mugger.

Er en fordel om det kommer på under 3000 kroner. Har også sett på dette, er det noe å tenke på? Det står rett i høgget her.

Siden jeg aldri har hatt noe annlegg koblet mot tv fyrer jeg av ett dumt spørsmål: Må man bruke dvd spiller som ett slangs "mellomledd" mellom tv og høytalere, eller er det rett inn i tven? Jeg regner jo med at det kobles i tv, men må spør for å ikke gå på en smell!

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei nei nei. Slike "komplett" anlegg gir deg lite muligheter for utbygging osv. Som regel har de kunn 1 eller 2 inganger.

En kamerat av meg har en sånn, og han må nappe ut kabler for å veksle mellom konsol/TV/Bluray. Lyden er RÆV dårlig og vrenger seg lett.

Om du klarer å øke til ca.4000Kr+690Kr porto ville jeg heller satset på denne. Bra kjøp, pris redusert fra 6400Kr.

Jeg vet at prisen er 1500Kr mer enn det du ønsker, men det er verdt det, og den vil holde i mangen flere år enn slike "alt i ett" løysninger.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Nei, syntes egentlig 1500 for ett annlegg som "så bra ut" ikke kunne være mye å spare på.

Glad jeg spurte.

Men hvilket av deres 2 anbefalinger jeg vil gå for er jeg ikke sikker på.

Har veldig lyst på surround lyd på TVen da. Har allerede det Logitech Z-5500 anlegget du viser til Nipton, og det er sinnsykt bra. Vel og merke foretrekker jeg å bruke det på data'n ikke ikke tven.

Regner med at høytalerene i begge pakken kommer i ripped form, uten kabler eller noe som helst. Så da igjen lurer jeg på hva jeg trenger til å få koblet den opp mot TV.

De dynavoice høytalerene kommer jo uten for sterker som jeg da må kjøpe i tillegg, så tror jeg evt. vil gå for Yamaha med dynavoice høytalerene, iom. at jeg ikke har noen forsterker.

Har denne tv'en: TV-INFO

Takk igjen for hjelp begge 2.

Lenke til kommentar

Yess gjør det.

Det du trenger er å koble alle kildene dine til alle *in* Hdmi slotene som feks: PC, Xbox, ps3, Digital box* og Ta en Hdmi kabel fra *Out* Hdmi til tven din.

Alle Hdmi kildene vil da bli i 1 kabel.

Man bruker da settingene på Forsterkeren til å sette hdmi kilde. å ikke fjernkontrollen lengere.

Da vil både lyd og bilde kunne passere igjennom forsterkeren å til tven null problem.

Det du trenger for å koble høytalerene til forsterkeren er:

http://www.surround.no/product/422931/Hoyttalerkabel-2%2C5-mm2-Hvit.html

*Tast inn antall meter du trenger*

Kjøp mer enn det du trenger. bedre å ha litt liggende enn for kort.

Bare å ta en tang å klipp til riktig lengde hjemme.

Kjøpte selv 20 meter.

http://www.dustinhome.no/pd_5010118112.aspx

1.5 - 2.5 mm2 tykkelse er best.

Det er det eneste du trenger å vite :)

Endret av nipton
Lenke til kommentar

Ok, nå syns jeg det kommer mye rare råd her.

Greit nok at det går ann å bygge videre på en fritt sammensatt pakke, men å kalle 1500 kr for et DCS-360 fra pioneer for noe annet en en greit kjøp er vel idioti. Jeg vil anta at til den bruken du beskriver her, TS, vil DCS-360 holde i lange baner. Ville dratt og hørt på det først, og så gjøre seg opp en mening.

Helt tullete å slenge ut 4000kr + forsterker + dvdspiller (evnt blu-ray) ++, med mindre du virkelig har interesse av dette, og som sagt, er veldig instilt på å "bygge videre". Eneste det går ann å beholde i lengden er kablene uansett, hva skal man med A) Dårlige høytalere om man oppgraderer forsterker, eller B) Dårlig forsterker om man oppgraderer høytalere? Komponentene bør stå i stil med hverandre, kvalitetsmessig.

Ønsker du i det heletatt å ha slike svære klumper som Dynavoicene tross alt er?

Lenke til kommentar

Altså, plass er ingen mangelvare. Så om det er klumpete og litt sværet så er det egentlig bare ett pluss for å få litt fyll i stuekroken.

Jeg er ikke veldig interessert i å bygge så veldig videre på det, men jeg skulle jo ønske muligheten til å KUNNE bygge videre på det om jeg har lyst til det.

Jeg ser at den jeg linket til 1500 også har sub, og etter min erfaring (hjemme hos div. kollegaer/kompiser) så har de plain hjemmekino anleggene som f.eks dette relativt GREI lyd.

Og det jeg er ute etter er relativt GREI lyd.

Men, hva menes med digital forsterker samt. vil denne kunne "byttes" mellom xbox/tv/ect. ved hjelp av ett enkelt tastetrykk?

Lenke til kommentar

For å svare på det siste først: Digital forsterker. Det vil si at forsterkern har innebygde innganger for enten / og /eller innganger for HDMI, Optisk lyd osv. På denne måten kan du sende alt av AV utstyret inn i forsterkern, med kun èn HDMI opp mot TV'n. Da bruker du fjernkontrollen på forsterkern til å velge hva som skal være aktivt av AV utstyr.

Jeg syns ikke Dynavoice uten bass gjør noen spessielt imponerende jobb, greit nok på musikk, men ikke til film. Min anbefaling er å dra å høre på Pioneer anlegget, det står jo i nærheten, som du sier. Argumentet med å "bygge videre" faller bort, mtp faktorene jeg nevnte i forrige post. (På grunnlag at du ikke kommer til å kjøpe en forsterker eller høytalersett som er noe særlig bedre enn det andre)

1500 kroner og DCS-360 vil gi deg GREI lyd, og Det er akuratt hva du er ute etter. Du behøver for all del ikke bruke 8000++ (som totalen antagelig vil bli om du bygger selv) Og komplette anlegg kan være greie, de gir grei lyd for få kroner, og de er også enkle i oppsett og greie på øynene er de som regel også.

Edit: Har du veldig mye utstyr som okkuperer HDMI innganger? Tv'n din har kun 2 stk. Pioneer anlegget vil okkupere èn, har du en HD-mottaker vil denne også okkupere èn. Da er det ikke rom for mer. Dette er verdt en tanke, eventuelt, dersom du skal spe på med flere komponenter i fremtiden.

Endret av Anathema
Lenke til kommentar

# Input / Output Side

# HDMI: 1

# Back

# HDMI: 2

Jeg har vel kun...tja. HD mottaker som jeg skal bestille og anlegget da. Kjører jo Xboxen på en separat TV. Så det blir vel i bunn og grunn bare behov for 2 stykker.

Nå som det rauser inn god-spill på boxen så er det mulig den må over på 46 tommer'n, men da har jeg iallefall 3.

Stusset også som deg på om anlegget uten egen sub ville yte godt nok til prisen, for jeg vet iallefall at om jeg skrur av sub på logitech anlegget så er lyden piss skrøpelig.

Vil jo da selvfølgelig tro at dynavoice har noe mer bass i høytalerene enn disse små podene til logi tho.

Det heller mot at jeg tar turen og "prøve hører" litt på det anlegget iallefall. Det koster meg jo ingenting. Er det rævva så viker jeg bare unna. Må vel ta med egen CD for å få kjørt det litt, så ikke han slipper unna med noe gladjazz uten bass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...