Gå til innhold

Plugin container for Firefox har sluttet å virke

Hasda

Anbefalte innlegg

Hei!

Har de siste ukene slitt med at Mozilla Firefox crasher og jeg må bruke oppgavebehandling for å få avsluttet og komme meg ut. Hver gang jeg avslutter kommer det en melding om at Plugin container for Firefox har sluttet å virke. Jeg har ikke peiling på hva dette er eller hvordan jeg fikser det. Er rimelig irriterende at Firefox crasher i tide og utide.

Noen som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har de siste ukene slitt med at Mozilla Firefox crasher og jeg må bruke oppgavebehandling for å få avsluttet og komme meg ut. Hver gang jeg avslutter kommer det en melding om at Plugin container for Firefox har sluttet å virke. Jeg har ikke peiling på hva dette er eller hvordan jeg fikser det. Er rimelig irriterende at Firefox crasher i tide og utide.

Noen som har opplevd noe lignende?

Hvilken versjon av firefox har du?

I siste versjon av firefox skal browseren fortsatt fungere normalt selv om plug-ins crasher.

Lenke til kommentar

Har versjon 3.6.6. Er det den nyeste eller?

Firefox crasher oftere en før nå for tiden, er snakk om 2 min etter jeg åpner browseren så fryser alt og jeg blir tvunget til å avslutte, begynner å bli drita lei dette.

Lenke til kommentar

Onyx sitt forslag kan virke litt ekstremt, men det vil som regel fungere. Selv ville jeg prøvd et par andre ting først. Ta en titt på disse sidene og se om du kan feilsøke deg til en løsning.

Link1, link2 og link3.

Jeg ville også kanskje spurt på Mozillazine sitt forum da de som regel har enda mer kompetanse rundt spesifikke Firefox-problemer.

Funker ikke dette så Følg Onyx sitt råd og ta en nyinstallasjon, men husk backup av bokmerker, passord og lignende :)

Lenke til kommentar

Glemte å nevne at backup av bokmerker er viktig før mine grep tas i bruk. :wee:

Bruk Xmarks-utvidelsen, så har du alle bokmerkene dine lagret på nett. Du kan synkronisere de mot flere maskiner om ønskelig. Selv har jeg felles bokmerker på 3 maskiner. Man sparer seg arbeid hver gang man skal inn med ny nettleser eller OS.

Jeg synes det er dumt å i det hele tatt spørre om hjelp for man har googlet og prøvd å reinstallere nettleser. Man bør også slette cache (filer lagret for hurtig visning av websider) før man plager noen andre :yes:

Lenke til kommentar

Takk for behjelpelige svar folkens. Og selvfølgelig har jeg googlet og prøvd meg frem før jeg spurte her, men når en har veldig dårlig peiling når det kommer til tekniske ting så er det ikke alltid like lett å komme fram til noe fornuftig. Og la7dfa, hvis du syns det er for dumt at jeg oppretter denne tråden og spør etter hjelp, så får du bare vende blikket en annen vei.

Lenke til kommentar

Ingen spørsmål er for dumme ;)

Dessuten er det ikke rent sjelden at problemer kan løses uten å reinstallere og da er det greit å slippe det. Husker tilbake til Firefox 2 da tilsynelatende helt ødelagte installasjoner kunne fikses ved sletting av én enkelt fil :)

Har du kommet noe lenger med problemet ditt?

Lenke til kommentar

Slapp av og ikke ta alt personlig Hasda, det var bare noen tips egentlig. Som du sier så er det ikke alt en skjønner og da får man bare spørre i vei. Jeg kommer selv med masse banale spørsmål når det gjelder Linux, fordi jeg ikke har snøring på det (og oppskriftene ofte inneholder feil eller er helt fraværende). Men jeg bruker alltid å google før jeg spør.

Uansett så burde ikke problemet ditt være uoverkommelig, da det dreier seg om en nettleser og noen få conteinere.

Lenke til kommentar

Fant dette på de norske firefox sidene.:

En betaversjon av Firefox 3.6.4 er nå på tilgjengelig for de som ønsker å teste den, og ventes lansert om ikke lenge.

Firefox 3.6.4, når den er klar, vil tilbys alle Firefox-brukere gjennom den automatiske oppdateringsmekanismen. Det er altså ikke nødvendig å laste ned noe nå, med mindre du ønsker å hjelpe Mozilla å teste den ut! Denne versjonen vil være en vesentlig forbedring fra forrige 3.6-versjoner ettersom den innfører nå beskyttelse mot programtillegg som krasjer.

En av de vanligste årsakene til at en nettleserøkt avbrytes er nettopp programtillegg, for eksempel videoavspilling eller spill på nettet som er av dårlig kvalitet og inneholder feil. Gjennom den nye mekanismen for krasj-beskyttelse, som også kalles out of process plugins, betyr det at krasj i et programtillegg ikke vil ødelegge det du jobbet med. Når et programtillegg i en nettside krasjer, er det bare dette vinduet eller denne fanen som blir påvirket. Alt annet du jobber med blir ikke påvirket.

Dersom du er interessert i å lese mer om denne oppdateringen, se utgivelsesmerknadene til betaversjonen."

Endret av reor
Lenke til kommentar

Har kommet frem til at det sannsynligvis er Adobe Flash som er årsaken til at det hele krasjer. Men når jeg skal laste ned Adobe Flash Player 10.1 kommer det bare opp at "Installering mislyktes". Så aner ikke hvordan jeg skal på installert det da ;S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...