Gå til innhold

Ny PC 12-14k

Anbefalte innlegg

DrHawkins en E5500 yter ikke likt med en i7 920, har veldig lyst til å vite hvor du har det fra, ellers hvem har skrevet noe om i7 980 her? Vi snakket om i7 920!

Forresten viss xeon prosessorene er så mye bedre hvorfor linket du til å begynne med til ett dual xeon cpu hovedkort men tok med en i7 930? Er du helt sikker på hva du snakker om nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når jeg skal bestille så er det jo lurt å sjekke på prisguide, hvor jeg kan finne tingene billigst, men om jeg skal kjøpe 1 del i hver nettbutikk så blir det jo en del penger i frakt? eller børr jeg da bare begrense meg til feks 3 butikker, så jeg bare får rundt 100kr i frakt pr butikk? åsn fungerer dette:p

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for Randeboy sitt forslag. Skal du lage en datamaskin med komponenter beregnet for 3D rendring måtte du hatt et større budsjett for å få noe valuta for pengene, og for spesialtilpassede skjermkort er ikke driverstøtten noe god for spilling. Jeg ville tilføyet ekstra minnemoduler i etterkant om det skulle vise seg å være for lite. Om du planlegger å holde på veldig mye og seriøst med 3d-rendering kunne du kanskje investert i 4gb moduler slik at du kan ha mer en 12gb minne om det trengs.

Lenke til kommentar
>1x core i7 (- 920 (2.66ghz) / 940 (2.93ghz)) on an asus p6t x58 mb, 9600gt 1gb, 1600mhz 9-9-9-24 6g ram, velociraptor boot >drive, 2x (2x1tb raid0), vista64, ~700w psu, thermaltake armor case, etc....

>OR

>2x xeon 5420 (2.5ghz) on intel 5000p mb, ECC 667mhz 8g, (rest as per above.)

HDVR® runs around 1.176 times faster on "2x xeon 5420 (2.5ghz)" then "1x core i7 (- 920 (2.66ghz)"

HDVR® runs around 1.8 times faster on dual E5540 then on dual e5440

The WinXp64 was used for benchmarking

http://www.tomshardware.com/forum/255948-28-xeon-5420-core

kommentar

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=663961

her kan dere lese om at xeon og i7 yter så og si likt men xeon har et bittelite overtak og er server/workstation beregna

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...