bSTY Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 jeg tviler stort på trådstarter skal overklokke MYE.. tror nok han overklokker litt og holder det der... stemmer det;) Tror jeg kulern litt med å overklokke, har som sagt aldri bygget en PC før og har egentlig ikke noe spesiell interesse for å gjøre det heller. Om det blir gjort så blir det lite ihvertfall. Søkte litt rundt på HW sin prisguide, og sparte ikke mange 100kr på å skifte leverandør. Må vell regne med at jeg må betale en del mer frakt om jeg bestiller fra flere nettbutikker. Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Du må også huske at hvis du velger hovedkortet DrHawkins linket til så får du bare 2 USB porter bak på maskinen din, i tillegg til at hovedkortet han linket til ikke passer med CPU'en han linket til. Det er også et server hovedkort, så det jeg linket til burde passe deg bedre.. Lenke til kommentar
bSTY Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 Okei, skjønner. Så da trenger jeg bare å ta listen til DrHawkins fra komplett, og legge til det hovedkortet du sa og så skal det funke ganske greit? Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Her har du mitt forslag som er bedre. Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Ja det klarer han å legge til selv. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 6gb ram er lite når man jobber med 3ds max... lage man en character så bruker man lett 3-5gb ram bare under jobbing og ytterlige 2-4gb under rendering... hvis man vil ha det til å gå kjapt da seff. 3ds maskin betyr workstation oppsett. det krever veldig mye... jeg har 8gb nå og det er for lite for meg... jeg hadde 12gb satt opp i det andre oppsettet og HK som er server beregna er beregnet for heavy last og dermed passer bedre til en workstation (3ds max maskin) enn et vanlig HK alle mac`s kommer med slike HK og xeon cpu`er og det er en grunn til det og det fordi det trengs og yter bedre til spill og vanlig desktop maskin er Randeboy sitt oppsett bedre men bruker man 3d programmer så er server/workstation baserte maskiner noe som er ypperlig Lenke til kommentar
bSTY Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 byttet ut Skjermkort,Ram, SSD-Disk OG hovedkort i tilegg til at prisen sank med 2000kr?! Ser ut som det har ca det samme specsene, regner med at det ikke har gått utover ytelsen for mye eller? Regner med du ikke har sett for deg at jeg skal klokke den noe for å gjøre en evt "dårlig" del bedre elns. takk for et ellers bra forslag tho.. Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Er bare å legge til 6GB til det. Og du tror ikke at et "vanlig" X58 kort ikke klarer høy last? På bærtur nå igjen eller? Er laget for å tåle høy last et P6X58D også. Består jo av kvalitets-komponenter som et Rampage II Extreme har. Og før du i det heletatt klarer å bevise at det er bedre å bruke et hovedkort som du linket til(Som ikke støtter CPU'en du har valgt engang!), så er fortsatt det jeg har satt opp bedre. Bedre SSD, hovedkort med mange gode funksjoner(Og mer enn 2 USB porter!) og bedre harddisk. Du kommer til å få prikk lik ytelse, og du får med en del programmer som er kjekke å ha. Overvåke strømforbruk og egne programmer for å endre viftehastighet med mere ... Og du har vell lyst på mer enn TO USB porter? Endret 29. juni 2010 av Randeboy Lenke til kommentar
bSTY Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Skjønner, høres jo bra ut det egentlig. Tenker å legge til 6gb ram, men trekker ikke dette fra CPU-en på noe måte? må vell ha større PSU også da eller? edit: mer enn 2 usb'er er flott det! trenger 2 bare til mus/tastaur, greit å kunne å putte inn ipod uten å ta ut musen men det fins vell hubber som gjør at du får fler? Endret 29. juni 2010 av bSTY Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Neida, det går bra. Strømforbruket går bare opp med noen få watt, men ikke noe å tenke på. Men når man skal overklokke så er det en fordel å bare ha tre minnebrikker, men du skal jo ikke gjøre det, så da er det ikke noe problem. Lenke til kommentar
bSTY Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 flott det da! tenker jeg nærmer meg en bestilling snart, om det ikke er noe annet du ville fikset på og alle delene funker sammen? Vill bare være sikker, så jeg ikke kjøper PC til 12k og ingenting funger . Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Alt i min liste skal fungere knirkefritt, og du får faktisk ikke mere for pengene enn det der. Lenke til kommentar
bSTY Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 Kjøpe OS? Hahahahaha. hehe, må være erfarne pc-byggeres måte til å få nybegynnere til å sløse litt ekstra penger:p Alt i min liste skal fungere knirkefritt, og du får faktisk ikke mere for pengene enn det der. høres veldig bra ut det;D åsn tror du pcn vill fungere til spill og sånn da? har jo egentlig satt fokus på 3D-Design osv nå..( å fan så han maser !!) Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 det er 4usb porter på kabinettet i tillegg så det er nok av usb porter. programmene får du med hvilket som helst HK så det er bullshit å bruke det som argument... klarer høy last ja men det er en grunn til at HK komemr som server beregna, det fordi det har visse features som ikke vanlige HK har, samt de bruker andre materialer på kortet og de tåler mer last enn vanlige HK ja... hva er det som får de til å lage server beregna utstyr og hvorfor tror du??? ssd snakker vi om mikro forskjeller... usb ikke noe argument... cpu`en bare byttes ut med en xeon, noe som bare gir billigere pris og økt ytelse... man får vanvittig mye bedre ytelse i rendering med server beregna oppsett. man snakker om mange minutter forskjeller på enkle ting... det er ikke store forskjellen i vanlige pc bruk men i rendering er det mye forskjell hvorfor bruker mac`s server HK og xeon cpu`er??? fordi det yter bedre og har stor betydning for workstations (arbeidstasjoner/arbeidsmaskiner) hvor mange usb dingser har man??? om du skulle ha flere enn 6 så skal jeg vedde 1000kr på at minst et par av de er slike du kan dra ut imens du bruker til det andre som måtte være men ærlig talt så har man 3-4ting max koblet i sammenhengende så hva skal man med 10porter??? Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Trådstarter: Ikke hør på DrHawkins.. Han har trollet veldig mange tråder nå, og det han kommer med viser gang på gang at han ikke veit hva han prater om. Ta en titt på diskusjonene han har deltatt i f. eks. Maskinen din vil fungere veldig bra til spill, og den kan like fint brukes til spilling som arbeid. Endret 29. juni 2010 av Randeboy Lenke til kommentar
Nobex Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 ssd snakker vi om mikro forskjeller... usb ikke noe argument... cpu`en bare byttes ut med en xeon, noe som bare gir billigere pris og økt ytelse... Hvordan klarer du å komme frem til at en Xeon prosessor blir billigere enn en i7? Dette gir jo absolutt ingen mening da en Xeon som tilsvarer en i7 920 koster 10.000,- og da vi snakker om en 930 her er det vel ganske åpenbart at du feilet litt der. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 en xeon E5500 som koster 2000kr yter likt som en i7 920... 2x xeon E5520 koster 6800kr og da har man 2x quad core... i7 x 980 koster 8000kr ja randeboy, den kan brukes til begge deler men når han først skal handle for 3ds så kan han likegodt handle noe som varer og yter det beste han kan få for kronene sine @trådstarter alle her gir råd for pc i dag... jeg gir råd for pc framover.. skjønner forskjellen? jeg har kjøpt et oppsett selv med 2x xeon cpu`er og har forhørt meg med mange før jeg kjøpte og det er et meget smart valg... jeg har pc i mange mange år framover som yter bedre enn morgendagens pc.... Folk her vet ikke helt hva xeon og server/workstation betyr Folk her sier mac yter dårligere enn vanlig desktop pc.. det sier mer om dem enn om meg Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Folk her? Mener du meg da eller? For da vil jeg virkelig at du skal sitere hvor jeg har sagt det. Så du mener en Xeon på 2,13 Ghz yter likt med en Core i7 930 på 2,8 ghz? Og den Xeon CPU`en har jo ikke Intel Turbo feature engang! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå