bSTY Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 hehei, trenger da hjelp til å sette opp en ny PC. Den skal i hovedsak brukes til gaming, men også en del til 3Dstudio Max, Photoshop og video-redigering. Trenger da egentlig en komplett liste med alle deler jeg trenger, for at pcn skal yte maksimalt, vill altså ha mest for pengene.... Har ikke bygget selv før, men tror jeg skal prøve det for første gang nå Har tenkt meg et budsjett på 12000-14000kr, har skjerm og alt annet, så ikke nødvendig å legge til det. Takk på forhånd, og håper på noen saklige svar:) -bSTY Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 hehei, trenger da hjelp til å sette opp en ny PC. Den skal i hovedsak brukes til gaming, men også en del til 3Dstudio Max, Photoshop og video-redigering. Trenger da egentlig en komplett liste med alle deler jeg trenger, for at pcn skal yte maksimalt, vill altså ha mest for pengene.... Har ikke bygget selv før, men tror jeg skal prøve det for første gang nå Har tenkt meg et budsjett på 12000-14000kr, har skjerm og alt annet, så ikke nødvendig å legge til det. Takk på forhånd, og håper på noen saklige svar:) -bSTY Akseptabel ytelse på denne. http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=af583eead4e74f53b6d0ada4f5ed77bf Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Skal det der være en spøk knutsen? Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Skal det der være en spøk knutsen? Ja? Den fungerer ikke engang. Blir bare så oppgitt over at alle stiller spørsmål om det samme hele tiden. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg tror det er Knutsens måte og si at det går ann å se igjennom Kjøp og Salg seksjonen etter ferdige oppsett før man poster enda en tråd som er lik alle de andre Hjelp til kjøp av gamerpc trådene. Det ligger en god del forslag ute her på maskiner til akkurat den summen TS forespør. Men jeg kan da godt klaske sammen enda ett hvis ønskelig. 2 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Her er et greit forslag. Hvis du vil ha det beste skjermkortet som er på markedet så kan du bare fjerne den SSD disken og bytte ut HD 5870 kortet med et HD 5970. Lenke til kommentar
Mortis747 Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) "Vanlige" skjermkort egner seg vell heller dårlig til 3DS Max. Du burde gå for en PC med Quadro skjermkort eller Tesla etter der jeg vet. Er vell disse som er bra til rendering av 3D og slikt, begge er Nvidia sin skjermkort. Prosessor er jeg litt mere usikker på, men kanskje noe Xeon greier. Bare å se litt på nettet så finner du va som passer deg best EDIT: Så nå at han leter etter gaming pc i samme maskinen, da er det nok best og følge oppsettet til Vidarkri over her, veldig bra oppsett etter det jeg kan se Endret 29. juni 2010 av Mortis747 Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 "Vanlige" skjermkort egner seg vell heller dårlig til 3DS Max. Du burde gå for en PC med Quadro skjermkort eller Tesla etter der jeg vet. Er vell disse som er bra til rendering av 3D og slikt, begge er Nvidia sin skjermkort. Prosessor er jeg litt mere usikker på, men kanskje noe Xeon greier. Bare å se litt på nettet så finner du va som passer deg best Den skal hovedsakelig brukes til gaming så antar at han klarer seg med et standard skjermkort? Lenke til kommentar
bSTY Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 Joda, den skal vell i hovedsak brukes til gaming ja. Men om det er bedre med et annet skjermkort til 3Dstudio max, så vil jeg egentlig gå for det. Regner med at det funker ca like greit til gaming. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) man bruker hovedsaklig cpu og ram i 3ds max. du kan bruke gpu rendering men ikke så vanlig enda.. så lenge han skal ha til gaming så vil jeg anbefale en skikkelig kraftig cpu og mye ram også et vanlig skjermkort Edit: http://www.komplett....04-6D0730B6894C her har du en ypperlig maskin til 3ds max som kommer til å holde ei god stund clock cpu og du har noe veldig bra noe holder lenge til spill også Endret 29. juni 2010 av DrHawkins Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Det mangler OS på Hawkings siste oppsett så prisen blir blir egentlig 15000kr. Lenke til kommentar
bSTY Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 ja, la merke til det. 15k blir vell litt for drøyt, er skjermkortet til den på komplett noe bra? har sett på denne også. http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10430 er den verdt pengene? Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) så lenge du skal ha til 3ds max så må du aldri ha amd cpu`er... de er crap til slike ting. til spill helt ok men ikke til 3d arbeid.. brukte 6 timer på ei rendering med amd 3.6ghz man skal egentlig bare bruke 1time på den renderinga der (testet) intel er veien å gå innenfor 3d arbeid eller redigering den koster da 15k den og med dårligere cpu, mye mindre minne, halve lagringskapasiteten.. så nei ikke verdt pengene da er mitt oppsett mye bedre elelr de andre som har blitt nevnt med intel cpu Endret 29. juni 2010 av DrHawkins Lenke til kommentar
bSTY Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 ah, ser den altså. Syntes den fra komplett virket så grei:p, men skal styre unna den ihvertfall da. Blir vell intel prossesor da tenker jeg, men må nok vente litt med å bestille opsettet du laget da, om jeg kjøper nå har jeg ikke penger til ferien takk for hjelpen ihvertfall Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 du kan copy paste tingane inn på prisguide.hardware.no å se om det blir en del billigere (noe jeg tenker det blir ) Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) man bruker hovedsaklig cpu og ram i 3ds max. du kan bruke gpu rendering men ikke så vanlig enda.. så lenge han skal ha til gaming så vil jeg anbefale en skikkelig kraftig cpu og mye ram også et vanlig skjermkort Edit: http://www.komplett....04-6D0730B6894C her har du en ypperlig maskin til 3ds max som kommer til å holde ei god stund clock cpu og du har noe veldig bra noe holder lenge til spill også Hovedkortet der duger ikke til overklokking, og har heller ikke noen form for heftig faser til strømstyring eller kjøling på mosfets og slikt som er et must når man skal overklokke. I tillegg har man ikke de valgene i BIOS som man har på et entusiast hovedkort. Og legg heller til Intel X25-m som SSD, den har ikke like gode sekvensielle skrive/lese hastigheter, men er ikke det som er viktigst for en systemdisk. Det er IOPS (Hvor mye disken klarer å gjøre samtidig) som er viktig for en systemdisk, og der er Intel sine SSD'er en god del bedre enda. Harddisken du har valgt er ikke den beste eller. Samsung Spinpoint F3 1TB er kanskje den raskeste snurredisken man får tak i dag. 150/155 lese/skrivehastighet, og som lagringsdisk er jo hastigheten det viktigste, og pålitelighet selvfølgelig. Endret 29. juni 2010 av Randeboy Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 F1 er de raskeste. ikke F3... overklokking kan aktiveres enten i bios eller ved en liten pinne på HK (ifølge andre forums) og da er det like greit som ved alle andre cpu`er man får ikke alt det beste for 14k.. man får ikke entusiast pc for 14k... noe du egentlig vet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Nei. F3 er raskere http://www.overclock.net/hard-drives-storage/578451-spinpoint-f3-33-faster-than-spinpoint.html Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) F1 er den gamle generasjonen, F3 er den nyeste, og raskeste fra Samsung. Har to F1 disker og tre F3 disker, og de er både raskere, mer stillegående og bedre oppbygd. F1 har platters på 250GB mens F3 bruker 500GB, noe som gir økt densitet, bedre aksesstid og hastighet først og fremst. Man får et VELDIG godt hovedkort for under 2000 kr nå, og består faktisk av samme komponenter som et Rampage II Extreme. Dette er en meget god overklokker, og sammen med en Core i7 930 og 6GB 1600Mhz RAM har man en veldig god entusiast maskin jo. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593867 Kjøling på mosfets og strømstyring er nødvendig for å overklokke mye, noe ditt hovedkort ikke har. Endret 29. juni 2010 av Randeboy Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 jeg tviler stort på trådstarter skal overklokke MYE.. tror nok han overklokker litt og holder det der... en som driver med spill od 3ds driver ikke på med entusiast overklokking og benchmarking (noen få kanskje men tviler på trådstarter er en av de) til gjengjeld har han et kabinett som er stappfullt av 200mm vifter som kjøler og hjelper vanvittig mye i det oppsettet så var det meg som blanda mellom f1 og f3 da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå