Gå til innhold

Er XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 et greit kort til CS:S?

Dyrdal

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt et Nvidia geforce 8800 gts 300mb i 2 år, og hver gang jeg spiller klikker det etter en stund, tiden varier litt, men som regel fra en halvtime til en time.. Enormt irriterende, ga opp en stund og sluttet å spille. Men tenkte eg skulle kjøpe et nytt et til dataen. Hva med XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5? Trenger ikke noe store greier, skal i hovudsak spille CSS og bryr ikke meg så veldig om oppløsningen. Og prisen bør vere så liten som mulig, noen forslag utenom?

Holder det med Gainward GeForce GT220 1GB PhysX CUDA for CSS kanskje?

Er lenge siden jeg var inne på dette området.

Endret av Dyrdal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Geforce GT 220 er en low end kort og støtter kun DirectX 10.1 mens XFX Radeon HD 5770 støtter DirectX 11 og kjører i ring rundt GT 220 kortet i alle spill. Greitt nok at du kan få GT 220 ca 700 kr billigere enn HD 5770, men som sagt HD 5770 kortet er så mye bedre enn GT 220 kortet.

Men skal du kun spille CSS og ikke er så nøye med oppløsningen så kan jo GT 220 kortet være et valg. Selv hadde jeg absolutt kjøpt HD 5770 kortet selv om det er dobbelt så dyrt.

Du kan jo ta en rask titt på denne reviewen som Techspot gjorde. Den gjelder riktig nok et GT 240 kort, men du finner både GT 220 og HD 5770 kortene der.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Takk, ja, men vil ikke bruke så mye penger siden jeg ikke har så godt tid når jeg begynner på skule igjen. Så det blir et billigere kort mest sannsynlig ;) Og jeg las om både 240 og 220, og det ser ut som det blir en av de to.

Endret av Dyrdal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...