Bilael Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) Min kjære mor har nå fått seg en netbook; en Asus Eee 1001PX med Windows XP. Problemet er at den ikke finner det trådløse nettverket med WPA2 kryptering. Jeg har null problemer med den bærbare til søsteren min som bruker en bærbar med Windows7 eller med den bærbare min stefar bruker som kjører Vista. Jeg har heller ikke noen problemer med min egne bærbare som kjører Ubuntu. Eee maskinen virker til å finne de fleste (om ikke alle) de trådløse nettverkene i boligblokken som både kjører WEP, WPA og WPA2, pluss, selvsagt, et usikret nettverk. Og nei, jeg har selvsagt ikke prøvd å koble meg til alle. Den er forøvrig oppdatert og programmet jeg bruker for å koble meg til (hvertfall prøver) er det som følger med installasjonen. Det er lenge siden jeg brukte Windows utenom jobben og jeg har aldri brukt trådløst med Windows selv. EDIT: All hjelp taes imot med stor takk. For dette er rimelig frustrerende. EDIT2: Dog det ikke ordnet seg med Windows installerte jeg Fedora og nå fungerer trådløst smertefritt ("bank i bordet"). Endret 9. august 2010 av Bilael Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Hvis det er flere nettverk som har samme SSID navn, så vil ikke alltid nettverkskortet liste ditt nettverk spesifikt, men liste flere nettverk under samme SSID navn. Det kan være verdt å prøve og endre SSID til ett unikt navn hvis dette er tilfelle. Du kan jo evt. også prøve og endre kanal som nettverket sender på. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Sjekk om du har SP2 eller SP3, for XP uten SP eller bare SP1 kan ikke brukes på WPA2 krypterte nett om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Bilael Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 @ vidarkri: Jeg er den eneste som har dette navnet. Så det burde ikke være noe problem. Har ingen "Norske" bokstaver og ingen mellomrom. Det er også kort; har bare 7 bokstaver. @ myhken: Den er fullt oppdatert. Skal ærlig inrømme at jeg ikke har sjekket hvilken SP som er installert. Men den er fullt oppdatert. Kan egentlig legge denne tråden til side da dem har dratt på ferie og fikk det mobile bredbåndet til å fungere. Vet det var kort tid å håpe på svar for å løse problemet men dem bestemte seg så sent for å kjøpe en netbook. Jeg vil uansett takke for at dere tok dere tid til å svare. Lever tråden videre håper jeg den kan hjelpe noen andre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå