Gå til innhold

Noen dyktige som kan hjelpe med å finne ny PC?

Anbefalte innlegg

Hei,

Er på utkikk etter ny PC, men er ikke så begavet på hardware når det gjelder ytelse osv. Har tatt utgangspunkt i to PC'er fra Elkjøp slik at man kan se i hvilken gate og prisklasse jeg tenker, men forslag til andre varianter mottas med takk.

Bruksområder er hovedsaklig surfing, film, musikk (bør ha bra høyttalere), mer enkle spill som Football Manager og en god del kontorapplikasjoner som Excel. Bør kunne takle å gjøre mange av oppgavene over samtidig og jeg innbiller meg derfor at RAM og prosessor er viktig, mens grafikk kanskje ikke er så viktig? Samtidig vil jeg nok koble den til TV, så HDMI inngang og mulighet til å yte godt i overføringen er viktig.

Ønsker at den skal kunne holde noen år så ønsker ingen "utdaterte" komponenter. Min. 500GB harddisk og jeg er veldig ømfintlig for varme og støy.

PC'ene jeg har sett på er;

Samsung R580: (litt skeptisk til grafikkort og manglende BT, men kulere design)

Toshiba L650:

Hadde satt veldig pris på hjelp fra noen som er litt dyktigere enn meg på dette feltet :)

Endret av tmolvik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Er på utkikk etter ny PC, men er ikke så begavet på hardware når det gjelder ytelse osv. Har tatt utgangspunkt i to PC'er fra Elkjøp slik at man kan se i hvilken gate og prisklasse jeg tenker, men forslag til andre varianter mottas med takk.

Bruksområder er hovedsaklig surfing, film, musikk (bør ha bra høyttalere), mer enkle spill som Football Manager og en god del kontorapplikasjoner som Excel. Bør kunne takle å gjøre mange av oppgavene over samtidig og jeg innbiller meg derfor at RAM og prosessor er viktig, mens grafikk kanskje ikke er så viktig? Samtidig vil jeg nok koble den til TV, så HDMI inngang og mulighet til å yte godt i overføringen er viktig.

Ønsker at den skal kunne holde noen år så ønsker ingen "utdaterte" komponenter. Min. 500GB harddisk og jeg er veldig ømfintlig for varme og støy.

PC'ene jeg har sett på er;

Samsung R580: (litt skeptisk til grafikkort og manglende BT, men kulere design)

Toshiba L650:

Hadde satt veldig pris på hjelp fra noen som er litt dyktigere enn meg på dette feltet :)

Toshiban var veldig fin og kraftig. Lett tatt den.

Lenke til kommentar

Absolutt brukbar den Toshibaen der. Intel i5 CPU og bra nok skjermkort. Så lenge du ikke skal game hardt og intenst (Crysis osv) funker den nok bra for dine behov. Om høytalerne er bra kan jeg nok ikke uttale meg om. Men er vel typisk laptop = midt på treet.

også har den HDMI ut, det er alltid ett plus! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...