Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg knuste en bilrute med et sleivspark! (fotball)

IHASBOKK

Anbefalte innlegg

Personlig hadde jeg nektet plent å betalt et rødt øre til eieren av den bilen. Når det er "tusen" andre steder å parkere, så må man ikke parkere absolutt ved en fotballbane.

Ja, man skal vel unnvære å parkere langs veien også da, fordi en kan alltid risikere at andre biler kjører inn i din bil. Man må ikke absolutt parkere der fru Olsen rygger ut uten å se seg for. Fru Olsen rygget heller ikke inn i bilen din med vilje, samtidig må jo du som bileier forstå at det er en risiko å stå parkert der andre biler også ferdes.

Til trådstarter: Betal det du har skadet. Dersom du hadde spent fotballen inn i vinduet til et nabohus, hadde du forventet at naboen tok skaden på seg? Man trenger jo ikke flytte inn i hus nær en fotballbane ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere tar ikke poenget, nei. Ser den.

Det er du som ikke tar poenget. De fleste normalt oppegående mennesker betaler for skader de har påført andre.

Riktignok forskjell på skader ved uhell og uaktsomhet - blir spørsmål om en betaler av moralønske, eller fordi en må da. I denne saken mener jeg at TS vil hefte uansett, men tydeligvis er noen av oppfatning at biler ved fotballplass er fritt vilt - dog er de ute av stand til å forklare hvorfor.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er du som ikke tar poenget. De fleste normalt oppegående mennesker betaler for skader de har påført andre.

Riktignok forskjell på skader ved uhell og uaktsomhet - blir spørsmål om en betaler av moralønske, eller fordi en må da.

Selvsagt har du rett, jeg regnet bare med at de fleste forstå det. Men takk for at du påpekte det!

Lenke til kommentar

Og de fleste oppegående mennesker veit at å parkere ved en fotballbane kan være dumt, og parkerer heller et annet sted, eventuelt lengre vekk fra banen på den nevnte parkeringsplassen.

Lenke til kommentar

Har ikke sjekket denne parkeringsplassen om at det står parkering skjer på eget ansvar. Men vet at dette står på andre tilsvarende fotballbaner i området. Skal ta en tur og håpe jeg finner et.

Jeg var ikke grovt uaktsom. Det var et uhell. Selv proffer kan treffe tverrlegger elns som gjør at ballen spretter der den ikke skal.

Ringte forsikringsselskap og de sa at dette ble ord mot ord. Så de anbefalte oss å finne løsning oss imellom.

Skal oppdatere når det har skjedd mer i saken.

Lenke til kommentar

Kudos for å ha lagt igjen lapp med navn og nummer, men selv syns jeg det bare var ren dumhet. Parkere man ved siden av en fotball bane (skyter da ikke så høyt og langt fra ute på banen at man treffer langt utenfor) bør man skjønne at uhell kan skje. Men ei bil rute knuses ikke av bare en ball som faller, og iallefall ikke når det bare var venstrefoten som sparket den i lufta. Den for jo ikke akkurat 100m i lufte heller? Må har vært noe galt med frontruta fra før av.

Dagens tips; Si at noen køddet med deg og la igjen en lapp med ditt navn og nummer. Tviler på at noen kan bevise at det ikke er sant, med mindre de leser forumet (kan fortsatt ikke brukes som bevis),

Lenke til kommentar

så langt det trådstarter sier stemmer kan ikke jeg se at dette er uaktsomt.

Så hvis jeg ligger på skytebanen med mitt helt nye HK416 og koser meg, men mister balansen akkurat mens jeg skyter slik jeg treffer en bil/et hus/en hest som står på utsiden av skytebanen, kan jeg på ingen måte holdes ansvarlig?

Et annet eksempel: Jeg spiller ishockey (på en ishockeybane, selvsagt) men klarer å skyte ut av banen og treffer noen i hodet. Dette var selvsagt et uhell. Fortsatt ikke min feil?

Shampoo knutsen..

Lenke til kommentar

Har ikke sjekket denne parkeringsplassen om at det står parkering skjer på eget ansvar. Men vet at dette står på andre tilsvarende fotballbaner i området. Skal ta en tur og håpe jeg finner et.

Jeg var ikke grovt uaktsom. Det var et uhell. Selv proffer kan treffe tverrlegger elns som gjør at ballen spretter der den ikke skal.

Ringte forsikringsselskap og de sa at dette ble ord mot ord. Så de anbefalte oss å finne løsning oss imellom.

Skal oppdatere når det har skjedd mer i saken.

Gawd - dette er hva som skjer når en diskuterer med noen som ikke vil forstå - ingen har sagt noe om GU (Grov uaktosmhet) vi har satt spørsmål ved ballkontrollen din, og sagt du var uaktsom. Det er grader av uaktsom - men spiller liten rolle uansett når du er å legge til last.

Argumentet om eget ansvar får du og han andre som slenger det ut (forutsetter det er han, men kan godt være en henne) finne noe på, ikke bare si at fordi det er en fotballbane så er det slik...den holder ikke.

Lenke til kommentar

Dette er hva som skjer når en uheldig fotballspiller (er det selv) søker hjelp blant juss-folk og bil-idioter. Måtte le litt av de ulike utsagnene;

"Hvorfor skulle han knalle til? hvorfor kunne han ikke sparke normalt, knalle til er vel neppe nødvendig,"

"En skal treffe mål - ikke bilene for svingende, er ikke det litt av konseptet med lærballen med luft i når en sparker fotball?"

Disse utsagnene viser null forståelse for fotball som pågår på en fotballbane. Null kunnskap. Skal man la være å spille fotball og skyte hardt fordi det er en viss risiko for at man treffer noe?

Har ikke noe å tilføye tråden på det juridiske, men følte det var verdt å kommentere. Uansett bra gjort av trådstarter å ville ordne opp.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Den kan ikke stå umotsagt aunmar.

Den holdningen du utrykker viser total mangel på respekt for andres eiendom. Man skal for all del spille fotball slik det er ment, men må kunne ta ansvar for de følger dette har. De som driver med sprengning vil f.eks kunne skrive under på at man ikke alltid vet eksakt hvordan salven går (det er sprekker i fjellet etc som man ikke kan forrutsi). Men samtidig er man alltid ansvarlig for de skader som måtte oppstå på annen mans eiendom dersom et uhell skulle intreffe.

Håper ikke det du sier er gjengs for fotballspillere.

Lenke til kommentar

Herregud da mann, forstår du konseptet med ansvar for dine egne handlinger? Det at du ikke mente å knuse bilruta hans og at han parkerte ved en fotballbane er ikke i nærheten av nok til å frata deg det ansvaret.

Fyren kunne sikkert parkert et par meter lengre unna, eventuelt et helt annet sted, men det betyr ikke at det er fritt fram å ødelegge bilen hans. Når du sparker en ball rundt er du ansvarlig for alt ballen treffer. Hvis du vet med deg selv at det er fare for skader må du enten rett å slett la være å sparke, eller være mann nok til å ta konsekvensene hvis det først skjer et uhell.

Lenke til kommentar

Dette er hva som skjer når en uheldig fotballspiller (er det selv) søker hjelp blant juss-folk og bil-idioter. Måtte le litt av de ulike utsagnene;

"Hvorfor skulle han knalle til? hvorfor kunne han ikke sparke normalt, knalle til er vel neppe nødvendig,"

"En skal treffe mål - ikke bilene for svingende, er ikke det litt av konseptet med lærballen med luft i når en sparker fotball?"

Disse utsagnene viser null forståelse for fotball som pågår på en fotballbane. Null kunnskap. Skal man la være å spille fotball og skyte hardt fordi det er en viss risiko for at man treffer noe?

Har ikke noe å tilføye tråden på det juridiske, men følte det var verdt å kommentere. Uansett bra gjort av trådstarter å ville ordne opp.

Man skal så absolutt ta det litt rolig om det er noe i nærheten som kan ta skade av fotballen. Jeg har full forståelse for at det kan gå litt hardt for seg, at ting blir ødelagt er natturlig, men det fritar da ikke den som ødelegger for skyld.

Uhell skjer, men den som har uhellet må fortsatt betale for det.

Lenke til kommentar

Ok.

TS bør betale 100% av skaden, eventuelt kan forsikring dette dette om slik forsikting eksisterer.

Om TS frykter at Eier vil svindle TS ved å ta for mye penger er det jo ikke verre en å be om å få se kvitering for repperasjon.

Selvsagt kan man treffe biler når man spiller fotball, men man er da ansvarlig uansett.

Akkurat som man er ansvarlig om man krasjer i en annen bil, de andre bilene må jo forvente å bli krasjet i når dem er på veien...

Lenke til kommentar

Har lest mitt eget innlegg flere ganger i etterkant, og jeg kan fortsatt ikke finne noe som direkte tilsier at jeg ikke respekterer andres eiendom.

Nevner ikke annet enn at jeg synes det er flott at trådstarter er villig til å ordne oppe, i mitt standpunkt på om personen bør ordne opp eller ikke.

Jeg stiller bare spørsmålstegn med uvitenheten om fotball på en oppmerket fotballbane. Alle ser dumheten i at man ikke "trenger å sparke så hardt". Jeg trenger ikke sykle fort til skolen og jobben, men jeg jeg gjør det fordi det får meg raskere frem. Man gjør det vel på måten det passer en best?

Når skaden først er skjedd bør det selvsagt rettes opp i, men jeg føler ikke at man skal ødelegge gleden av fotball under spillingen, kun fordi det kan hende at en eller annen rute knuses.

Lenke til kommentar

Har lest mitt eget innlegg flere ganger i etterkant, og jeg kan fortsatt ikke finne noe som direkte tilsier at jeg ikke respekterer andres eiendom.

Nevner ikke annet enn at jeg synes det er flott at trådstarter er villig til å ordne oppe, i mitt standpunkt på om personen bør ordne opp eller ikke.

Jeg stiller bare spørsmålstegn med uvitenheten om fotball på en oppmerket fotballbane. Alle ser dumheten i at man ikke "trenger å sparke så hardt". Jeg trenger ikke sykle fort til skolen og jobben, men jeg jeg gjør det fordi det får meg raskere frem. Man gjør det vel på måten det passer en best?

Når skaden først er skjedd bør det selvsagt rettes opp i, men jeg føler ikke at man skal ødelegge gleden av fotball under spillingen, kun fordi det kan hende at en eller annen rute knuses.

Du har ikke sagt at han ikke skal betale direkte, men det virket veldig som om du mente at trådstarter ikke er ansvarlig fordi "fotball er slik".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...