Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg knuste en bilrute med et sleivspark! (fotball)

IHASBOKK

Anbefalte innlegg

Venstrefoten knallet til og ballen gikk høyt til værs og bang, landet rett på en frontrute. Den

sprakk. Jeg la igjen navn og nummeret mitt. Nå har han tatt kontakt med meg.

Det jeg lurer på om det er noen måte jeg kan komme billig ut av denne knipen. Kan han ha noen forsikringer elns?

Er det noen som har noen tips på hvordan jeg kan komme billigst mulig utav dette?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.. en fotball som spretter og tilfeldigvis treffer en frontrute kan vel kanskje regnes som "tilfeldig ytre påvirkning", og dermed skulle normalt sett egenandel for bytte av rute være 2000kr.

.. nå er det desverre noen med gamle vrak som finner ut at de ikke skal ha denne typen forsikring, av en eller annen grunn, og da koster det desverre like mye å bytte rute som på hva som helst annet, regn med 5 000-10 000kr.

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Han har ikke glass forsikring. Da er det ikke min feil at han parkerer ved en fotballbane. Det er jo et uhell. Og parkering skjer på eget ansvar. Baller skytes over der hele tiden.

Jeg har tilbytt meg og betale egenandelen hans. Han har ikke forsikring. Synd for han.

Mitt tilbud blir da 600- kr. Take it or leave it.

Jeg har ingen plikt å betale skaden hans..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det skal veldig mye til for å knuse en bilrute.

Uansett: Det er vel allmennkunnskap at: høyt = hardt

visste ikke at den ble knust.. tenkte at den fikk en sprikk eller noe sånt lite..

du skyter HARDT!! viss du satser på en fotballkarriære så har du råd=)

fra spøk til alvor, snakk med bileieren om hans forsikringer.. work something out..

Lenke til kommentar

Nei, du har ingen plikt til å gjøre opp for skaden du forårsaket mener du?

Ta det som en mann istedetfor å løpe fra ansvaret. Men vær sikker på at han faktisk ikke har forsikring og ikke bare sier det for å stikke noen ekstra lapper i lomma :thumbup:

Lenke til kommentar

Han har ikke glass forsikring. Da er det ikke min feil at han parkerer ved en fotballbane. Det er jo et uhell. Og parkering skjer på eget ansvar. Baller skytes over der hele tiden.

Jeg har tilbytt meg og betale egenandelen hans. Han har ikke forsikring. Synd for han.

Mitt tilbud blir da 600- kr. Take it or leave it.

Jeg har ingen plikt å betale skaden hans..

Uhell skjer, selv om du ikke mente det så er det fortsatt ditt ansvar.

Hvordan skulle han være ansvarlig for at du knuste ruta?

At baller skytes over der hele tiden er da ikke hans problem, ballene skal uansett holdes unna bilene. Han kunne kanskje parkert ett annet, tryggere sted, men det fjerner ikke deg fra ansvaret.

Er du over 18 forresten?

Litt usikker på hvordan regler for slikt er hvis du ikke er myndig.

Lenke til kommentar

Ja, dropp det neste gang. Så må conflict betale HVERT ØRE selv... pen oppfordring :roll:

Oppfordrer ingenting jeg. Bare påpeker at det er veldig vanskelig å bli tatt om en ikke legger igjen nummer. Ergo, en sparer mye penger! Umoralsk, og veldig dårlig gjort, men still...

Har ikke alle biler forsikring?

Jo, men de fleste biler med lav verdi har ansvarsforsikring, som kun dekker skade på andre biler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...