IHASBOKK Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Venstrefoten knallet til og ballen gikk høyt til værs og bang, landet rett på en frontrute. Den sprakk. Jeg la igjen navn og nummeret mitt. Nå har han tatt kontakt med meg. Det jeg lurer på om det er noen måte jeg kan komme billig ut av denne knipen. Kan han ha noen forsikringer elns? Er det noen som har noen tips på hvordan jeg kan komme billigst mulig utav dette? 3 Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Biliigste måte er å si at noen køddet med deg at han har feil person..................... Lenke til kommentar
gxi Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) .. en fotball som spretter og tilfeldigvis treffer en frontrute kan vel kanskje regnes som "tilfeldig ytre påvirkning", og dermed skulle normalt sett egenandel for bytte av rute være 2000kr. .. nå er det desverre noen med gamle vrak som finner ut at de ikke skal ha denne typen forsikring, av en eller annen grunn, og da koster det desverre like mye å bytte rute som på hva som helst annet, regn med 5 000-10 000kr. Endret 28. juni 2010 av gxi Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Biliigste måte er å si at noen køddet med deg at han har feil person..................... problemet er at dette blir dobbelt så dyrt når han/politiet finner ut at det ikke er sant... men du kan jo alltids rømme til ponderosa! (bonanza) Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Satan, du skyter HARDT ! Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) du skyter HARDT ! eller høyt.. sleivspark med venstrefoten pleier ikke være så harde Endret 28. juni 2010 av diskutant Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) Det skal veldig mye til for å knuse en bilrute. Uansett: Det er vel allmennkunnskap at: høyt = hardt Endret 28. juni 2010 av Senyor de la guerra Lenke til kommentar
IHASBOKK Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 Han har ikke glass forsikring. Da er det ikke min feil at han parkerer ved en fotballbane. Det er jo et uhell. Og parkering skjer på eget ansvar. Baller skytes over der hele tiden. Jeg har tilbytt meg og betale egenandelen hans. Han har ikke forsikring. Synd for han. Mitt tilbud blir da 600- kr. Take it or leave it. Jeg har ingen plikt å betale skaden hans.. 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Det skal veldig mye til for å knuse en bilrute. Uansett: Det er vel allmennkunnskap at: høyt = hardt visste ikke at den ble knust.. tenkte at den fikk en sprikk eller noe sånt lite.. du skyter HARDT!! viss du satser på en fotballkarriære så har du råd=) fra spøk til alvor, snakk med bileieren om hans forsikringer.. work something out.. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg har ingen plikt å betale skaden hans.. Øhh... jo. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Det skal veldig mye til for å knuse en bilrute. Uansett: Det er vel allmennkunnskap at: høyt = hardt Knuse, ja, men nå var det snakk om en frontrute som hadde sprukket. Vesentlig forskjell! Lenke til kommentar
epifant Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Nei, du har ingen plikt til å gjøre opp for skaden du forårsaket mener du? Ta det som en mann istedetfor å løpe fra ansvaret. Men vær sikker på at han faktisk ikke har forsikring og ikke bare sier det for å stikke noen ekstra lapper i lomma Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg har ingen plikt å betale skaden hans.. Øhh... jo. øhh... helt enig.. selvFØLgelig har du det!! Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 For å si det sånn, om noen hadde knust eller skadet min bil på noen som helst måte, skulle de betalt HVERT ØRE for reparasjon! Så regn med å betal en del. Det var et feilsteg å legge igjen nummer! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Det var et feilsteg å legge igjen nummer! Det skulle da bare mangle at han la igjen nummeret sitt. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Ja, dropp det neste gang. Så må conflict betale HVERT ØRE selv... pen oppfordring Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Ja, dropp det neste gang. Så må conflict betale HVERT ØRE selv... pen oppfordring Hvordan skulle han blitt tatt om han ikke la igjen nummeret sitt? Det måtte i så fall ha vært en tyster blant de han spilte med. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Han har ikke glass forsikring. Da er det ikke min feil at han parkerer ved en fotballbane. Det er jo et uhell. Og parkering skjer på eget ansvar. Baller skytes over der hele tiden. Jeg har tilbytt meg og betale egenandelen hans. Han har ikke forsikring. Synd for han. Mitt tilbud blir da 600- kr. Take it or leave it. Jeg har ingen plikt å betale skaden hans.. Uhell skjer, selv om du ikke mente det så er det fortsatt ditt ansvar. Hvordan skulle han være ansvarlig for at du knuste ruta? At baller skytes over der hele tiden er da ikke hans problem, ballene skal uansett holdes unna bilene. Han kunne kanskje parkert ett annet, tryggere sted, men det fjerner ikke deg fra ansvaret. Er du over 18 forresten? Litt usikker på hvordan regler for slikt er hvis du ikke er myndig. Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Har ikke alle biler forsikring? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Ja, dropp det neste gang. Så må conflict betale HVERT ØRE selv... pen oppfordring Oppfordrer ingenting jeg. Bare påpeker at det er veldig vanskelig å bli tatt om en ikke legger igjen nummer. Ergo, en sparer mye penger! Umoralsk, og veldig dårlig gjort, men still... Har ikke alle biler forsikring? Jo, men de fleste biler med lav verdi har ansvarsforsikring, som kun dekker skade på andre biler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå