HDSoftware Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Folkens... Jeg har akkurat satt opp en HyperV koloss og på den har jeg virtualisert en RRAS server. Den er satt opp med to virtuelle NIC's. Begge kan pinges utenfra og innenfra kan jeg pinge ut på begge. MAO - de virker! IP adressene på dem er: WAN: 172.24.4.237/24 LAN: 172.16.255.254/16 IPv6 er disablet og ikek i bruk. Jeg får følgend emelding i "Best practices Analyzer": Title: RRAS: At least noe network interface should be enabled on the RRAS server Severity: Error .... Details: Issue: All network interfaces on the Routing and Remote Access server are disabled. Impact: If all network interfaces are disabled, then remote access clients cannot communicate with the RRAS server. Resolution: Enable at least one network interface on the RRAS server. Som jeg har nevnt tidligere, NIC'sa FUNKER! Ikke fortell meg at jeg må enable dem. Et annet resultat av problemet er at jeg ikke kan pinge fra 172.16.x.x nettet og ut gjennom 172.24.x.x nettet. Regner bare med at dette faller på plass bare jeg får løst problemet... Jeg skjønner ikke hva jeg har gjort bæli her. Jeg har lest en gang at 172 nettet ikke kan rutes, men det er vel bare en internasjonal regel og er vel ingen fysisk begrensning så det kan vel ikke være noe sånt. Alle tips er hjertlig velkomne... Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 Rettelse - jeg kan pinge fra 172.16 nettet og ut uten problemer. Så da virker dette nesten.... Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 BULLSHIT!!! Løsningen var enkel! Når jeg logget på så anngav jeg domene på domene prompten. Dumme meg!!! funket som bare det hvis jeg anngav domenet på login navn i stedet: navn@domene Ganske missvisende spør du meg.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå