Webhjelp Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Hei, jeg er ganske ny innen php, så jeg tror jeg har postet denne riktig. Det jeg er ute etter er da altså en slags form for et script. Jeg har et brukersystem på min webside, men så vil jeg gjerne at det skal stå f.eks "God kveld, $USERNAME" når det er kveld, og når det er morgen "God morgen, $USERNAME" også videre. Finnes dette scriptet innen php? Er veldig dårlig på titler, si i fra visst jeg skal endre det. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 En løsning er å modifisere til når det er morgen, og når det er kveld. Altså ved å fastslå faste tidspunkt. Så det går fint. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Bruk date funksjonen, og skjekk hvilken tid på døgnet det er (date(); if() og echo ) Lenke til kommentar
Runar Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Du kan også lese denne tråden. Prinsippet bak og løsningen er veldig lik din problemstilling. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Du kan også lese denne tråden. Prinsippet bak og løsningen er veldig lik din problemstilling. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Det som er det simple ved å bruke date, og ikke lage et skikkelig script, er at den kjører faste tider, dvs. 17:00:00 så endrer den, men med litt konfigurasjon så går det seg til. Lenke til kommentar
slacky Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Het er et fint eksempel: $time date("H"); if( $time >= 06 AND $time < 12 ) { echo "God morgen $USERNAME"; } elseif( $time >= 12 AND $time < 18 ) { echo "God dag $USERNAME"; } elseif( $time >= 18 AND $time < 00 ) { echo "God kveld $USERNAME"; }elseif( $time >= 00 AND $time < 06 ) { echo "På tide å sove $USERNAME"; } Endret 29. juni 2010 av slacky Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Det slacky refererer til er det jeg mente, det er en god løsning i første omgang. Å lage et avansert script som kanskje også tar større betydninger inn i bildet er mer avansert. Men ved å selv endre til tider på time-variablet gjør jo saken biff - i første omgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå