Gjest Mann23 Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Hei, poster anonymt av betydlige grunner. Jeg vil først si at jeg har aldri stjålet i butikk eller penger fra lommeboken av foreldrene mine, så dere som skulle gjenkjenne meg, så trenger dere ikke å bekymre dere Jeg lurer på om jeg er kleptoman, eller ikke. Jeg har alltid hatt trangen til å eie noe som ikke er mitt, og har ofte fantasert om hvordan det hadde vært for meg om jeg hadde tatt x gjenstand. Det går nesten ikke en dag uten at jeg tenker på dette. Er ikke like plagsomt som før, men er et stressfaktor å shoppe. For jeg føler alle ser på meg, som om jeg skulle stjele noe. Så jeg prøver å være en obvious vanlig shopper, som ikke alltid er et sjakktrekk. Har blitt stoppet flere ganger av vakter, som skal sjekke kvitteringer for det jeg kjøpte. Jeg blir veldig nervøs da, for jeg tenker av og til at det KAN være noen som har puttet noe i baggen min. Men av og til er det morsomt, for jeg vet at jeg ikke har tatt noe, og vaktene skal være asshole, for jeg er en "typisk shoplifter" Jeg vet ikke om jeg enkelt og greit et veldig paranoid, eller om jeg faktisk er kleptoman, en ikke-handlende kleptoman. Hva tenker dere? PS! Takket være TS, på "spør en pedofil", som fikk meg til å poste Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478 Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 hva er kleptoman? Kleptomani er en sykdom, en adferdsforstyrrelse, hvor man tiltrekkes til å ta ting som ikke er sitt, altså stjele, som oftest ubevisst eller bevisst under sterk fristelse til å gjøre det. En kleptoman har ingen kvaler om eiendomsrettigheter, og kan se på alt – hvis bevisst – som sitt, og at ingen andre eier det. Som oftest blir det imidlertid gjort som behov for spenning eller bare helt automatisk, uten at de vet hvorfor. Kilde: Wikipedia Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 http://www.google.no/search?q=kleptoman&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a Om du er ekstra lat: http://no.wikipedia.org/wiki/Kleptomani Lenke til kommentar
Gjest Noen Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Uten at jeg er psykolog, må jeg si at det der høres veldig ut som tvangstanker! Mitt forslag er at du tar dette opp med fastlegen din og/eller ber om henvisning til en psykolog. Lenke til kommentar
monkeywrench Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Jeg kan ærlig kalle meg selv kleptoman. Jeg stjeler gjerne ting fra butikker uten å ta hensyn til at det kan ramme noen andre. Etter jeg har stjålet mange ting kjenner jeg en slags nytelse som jeg kan leve lenge på. Og jeg skammer meg ikke. Det morsomme er at selv om jeg har gjort helt enkle tyverier som å ta med meg 5 bh'er og masse sminke inn i et prøverom og har kommet ut med kun 1 bh, har jeg aldri vært i nærheten av å bli tatt. Dette kan kanskje ha noe med at jeg ikke er den "typiske" shoplifter'n! Ingen vet om det heller. Men om du er kleptoman er vanskelig å si. Men jeg kan si deg en ting sikkert: begynner du å stjele kan du aldri helt slutte om du lider av kleptomani. Men jeg har ingen hensikt om å slutte heller. ps: er det på noen måte usikkert å si dette her? kan jeg få konsekvenser senere? Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Lureste er nok å ta det med lege og få henvisning til samtaler eller psykolog. Når jeg var fjorten hadde jeg kinken for å åpne låser, helst som ikke var mine for det ga meg et "kick" for å så låse låsene igjen etterpå uten å stjele noe eller noe slikt, det ville jeg aldri gjort, men låsene var svært fristende. Det gikk bort etter en liten stund. Du får håpe at det samme skjer deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå