Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bilde med grønne striper, skjermkortet?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk meg nettopp et 5850 skjermkort som jeg satt inni i går.

Alt har gått fint, men maskinen har frøset to ganger i dag og når maskinen har kommet i Windows står det at den hadde feilkoden 0x124 (0x000000124 elns).

Men nå plutselig så frøs bildet seg og det kom opp et bilde med grønne striper som går nedover skjermen!

Tynne smale grønne (med andre farger blandet inni tror jeg) striper som har et mellomrom på ca 0,5cm!

Hva er det som skjer?! Temperaturen tror jeg er grei, rommet er ganske kjøling (ca 20C).

PCen fungerer sikkert hvis jeg restarter, men ville høre med dere først. Kan det ha noe med frysingen tidligere?

Kan noe være ødelagt?

Kjører Win 7 med 5850, ikke overclocket.

Håper på kjappe svar!

Takk! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne feilkoden er som regel forbundet med problemer i skjermkort driverene, noen ganger i kombinasjon med hvilket lydkort som brukes.

Første bud er å installere nyeste driverene til skjermkort og evt. lydkort. gjerne også chipset driverene. Det er lurt om du først også bruker drivercleaner for å fjerne alle gamle drivere du har liggende på maskinen - spesiellt om det er gamle nvidia drivere.

Hvis problemet vedvarer så om du har et standalone lydkort du bruker + onboard lyd du ikke bruker, så prøv å disable onboard lyd i bios.

http://social.technet.microsoft.com/forums/en-US/itprovistasetup/thread/33f9c193-c138-4fa0-a3f9-0d9dc4e4c5ca/

Det er selvfølgelig også mulig at kortet er defekt, men det er ikke den mest typiske problemstillingen med denne feilkoden.

-Stigma

Lenke til kommentar

Nei, har ikke formatert etter jeg installerte skjermkortet men maskinen er formatert for ikke så lenge siden (2 uker ca).

Men nå står maskinen på og installerer Windows XP.

Har ikke lydkort.

Men skal se om problemet dukker opp noe mer..

Takker for hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...