Gå til innhold

Er det mulig å få skjerkortet til å velge RIKTIG skjerm?

Isbilen

Anbefalte innlegg

post-69468-1277749288,7707_thumb.jpg

Jeg har sett over alt, byttet på plugger, skrudd ting av og på, prøvd forskjellige skjermer .. you name it. Likevel klarer jeg for mitt bare jeg ikke å få skjermen jeg bruker som hovedmonitor til å være nummer 1 når flere skjermer er tilkoblet. Dette er vanligvis ikke noe problem, Windows starter der det skal og har ingen problemer med at skjerm 2 er primary. Men det er en del spill med støtte for flere skjermer (jeg ser på deg, FSX) som aldri starter på riktig skjerm, og jeg mistenker problemet for å ha noe til felles med grunnen til at Windows insisterer på at bi-skjermen min (TV-en) er nummer 1.

Det rare er at det var på akkurat samme måte med den forrige PC-en også, problemet har vedvart selv om jeg har gått fra ATI til Nvidia og AMD til Intel, fra CRT til LCD og brukt flere forskjellige skjermer. Derfor mistenker jeg Windows for å være synderen heller enn hardwaren. Hvorfor skal det være så inn i gamperæva vanskelig å fortelle maskinen at DETTE er hovedskjermen, nummer 1, og jeg vil ikke se deg åpne NOE på den andre med mindre jeg eksplisitt ber om det, takk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det er ikke hele problemet, saken er at jeg ikke får velge hva som skal være skjerm 1, og at det alltid ender opp med å bli galt.

Mistenker at MS ikke har flikket noe særlig på dette siden de en gang for lenge siden innførte støtte for flere skjermer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...