xain Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) hej. den andre pc'n min er ikke nå galt med den, som jeg vet da. men nå da jeg skulle slå den på så får jeg opp bare svart skjerm, har restarta flere gang men får skjermen er bare svart. men når jeg kobler den opp til flatskjerm da funker det. den e laptop! egenhånd, takk for hjelp! Endret 28. juni 2010 av xain Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Det kan være skjermen som rett og slett er død. Det sjekker du på følgende måte. 1 - ta maskinen helt av. 2 - start på nytt 3 - noter deg om du kan se POST skjermen ved oppstart. Kort sagt, får du opp NOE som helst på skjermen, eller er det kun rett før windows laster inn at skjermen går svart? Om skjermen er død så har du reklamasjonsrett på maksinen om den er under 5 år gammel og kjøpt i norge. Hvis du kan se POST skjermen og andre ting i oppstarten så er det ikke skjermen som er gåen, men noe i instillingene. Si i fra om det er tilfellet så skal jeg prøve å gi videre råd for å løse det. I så fall så prøv å beskrive i så mye detalj så mulig hva som skjer i oppstarten, og hva som skjer om du prøver å starte i VGA mode (som du kan velge via F8 menyen under oppstarten). -Stigma Lenke til kommentar
xain Skrevet 30. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2010 Det kan være skjermen som rett og slett er død. Det sjekker du på følgende måte. 1 - ta maskinen helt av. 2 - start på nytt 3 - noter deg om du kan se POST skjermen ved oppstart. Kort sagt, får du opp NOE som helst på skjermen, eller er det kun rett før windows laster inn at skjermen går svart? Om skjermen er død så har du reklamasjonsrett på maksinen om den er under 5 år gammel og kjøpt i norge. Hvis du kan se POST skjermen og andre ting i oppstarten så er det ikke skjermen som er gåen, men noe i instillingene. Si i fra om det er tilfellet så skal jeg prøve å gi videre råd for å løse det. I så fall så prøv å beskrive i så mye detalj så mulig hva som skjer i oppstarten, og hva som skjer om du prøver å starte i VGA mode (som du kan velge via F8 menyen under oppstarten). -Stigma skjermen er død, jeg levert den til service. men takk for at du prøvd å hjelpe : )) Lenke til kommentar
milkshake1 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Bruker denne tråden eg da eg har liknande problem! Skjermen vart berre svart, når eg slår den på, så får eg opp Acer, men så blir den svart igjen. What to do? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå