Mothorax Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) Hei godtfolk. I dag skjedde det noe uventet med min HTC Desire. Den restartet seg selv helt ut av det blå. Jeg tenkte at dette ikke var noe unormalt da min gamle Sony Ericsson tidvis gjorde dette av seg selv. Da Desire hadde startet opp igjen kom det bare en feilmelding om at noe var galt med "HTC Sense". Jeg trykket meldingen bort, men den dukket opp igjen kontinuerlig. Det var vanskelig å komme inn på noen som helst innstillinger, men det gikk da jeg brukte søkefunksjonen på mobilen. Da jeg var kommet meg inn på Innstillinger trykket jeg på Personvern og forsikret meg om at "sikkerhetskopier mine data" var sjekket av. Her står det som følger: "Du kan automatisk sikkerhetskopiere bokmerker, meldinger og personlige innstillinger til SD-kortet. Hvis du tilbakestiller eller oppgraderer telefonen, kan dataene og innstillingene gjenopprettes. Sikkerhetskopidataene dine vil krypteres slik at de bare kan brukes med denne telefonen." Da tenkte jeg at jeg fint kunne tilbakestille telefonen til fabrikkinnstillinger og beholde alle mine kontakter og meldinger. Da jeg hadde tilbakestilt den og telefonen hadde jobbet en stund spurte den om jeg ville gjenopprette innstillingene som var lagret på SD-kortet. Jeg svarte selvfølgelig ja, og ble siden spurt om å logge inn på min google-konto. Siden jeg ikke var hjemme og ikke hadde trådløst nett tilgjengelig valgte jeg å hoppe over alle disse innloggingene. Telefonen startet nå opp, men med standardinnstillinger. Alle mine meldinger, kontakter og innstillinger var spørløst forsvunnet. Kan det ha skjedd noe galt da jeg valgte å ikke logge inn på google-kontoen min? Kan min backup nå ha blitt skrevet over av den "nye" som inneholder 0 kontakter og 0 innstillinger? Er det noe jeg kan og bør gjøre for å få tilbake kontaktene og meldingene mine? Håper det er noen der ute som kan hjelpe til. Trenger sårt de nr. jeg har lagret på mobilen! Takk! EDIT: Snakket med HTC og det virker som det er lite jeg kan gjøre med dette nå. Backup av kontakter må visst gjøres manuelt. Desire skal ta automatisk backup av alle meldinger på telefonen så HTC kunne ikke svare på hvorfor dette da ikke fungerte hos meg. Spilt melk... Takk uansett Endret 29. juni 2010 av Mothorax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå