VeBoD..... Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Hei! Jeg har en Shakespeare Mini-Clubman og vurderer å lakkere en sort stripe på fordekket! Hvordan bør jeg gå frem både når det gjelder forarbeid og selve lakkeringen? MVH VeBoD Lenke til kommentar
lanogakk Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Pusse ned med fint sandpapir jeg pleier bruke 240 puss der du skal lakke. Til det blir litt matt så lakken får feste. ER det lakert med 1 komp fra før kan du ikke lakere med 2 komp nå da vil det koke. Isåfall må du pusse deg helt forbi lakken. Vask med rødsprit laker flere tynne lag men ikke for tynne fordi da blir det bare masse "tagger" i lakken og blir ikke glans. Første lakk laget kan godt være tynnere enn resten Laker så sånn at lakken flyter utover men ikke ta for kjukke lag da vil lakken renne. Vent ca. 2 min mellom vært lag. Til lakken er klebrig. Så kan du vannslipe og lakere klar lakk. Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 Tusen takk for svar! Hvilken lakk br jeg bruke, og går det ann å male med rulle? Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Tusen takk for svar! Hvilken lakk bør jeg bruke, og går det ann å male med rulle? Endret 29. juni 2010 av VeBoD..... Lenke til kommentar
lanogakk Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Rulle ville vel vært det letteste for deg siden du ikke har gjort det før. Kjøp deg en skum rulle og jotun lakk. Eller annen kvalitets lakk. Ikke biltema den er ikke slitesterk. Da er det heller ikke like mye pussing. Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Tips til lakk. MSI/Carboline Skal du ha en virkelig god og holdbar lakk så bruk Carboline som Star forhandler. Det er en skipsmaling som er Alkyd basert. Den har høy pigmentverdi(god dekkevne) og tåler masse. Den er også svært lett å få pen med både pensel og rulle. Du trenger ikke flere strøk i de fleste tilfeller. Kan du bruke 2 komponent så finnes den i polyuretan utførelse også. Heter vel da Top Coat. Forhør deg med Star hvem du kan bruke av disse 2 når du har lakk under. Folk kan si hva de vil om Star sine produkter, men MSI/Carboline som er et amerikanskt merke er det nok ikke mye som overgår. Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Hei! Takk for veldig hjelpsomme svar! Hva er vannslipe? og skal jeg gjøre det på siste strøke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå