Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Pusse ned uthus

Anbefalte innlegg

Hei,

greia er at mine foreldre har i flere år sagt at jeg og min bror skal få masse penger om vi klarer å pusse ned uthuset vårt. Dette er et lite hus som i mange år har stått og blitt malt lag på lag med maling og olje.

Jeg har prøvd å skrape det vekk, noe som gikk noen steder men det var veldig tungt.

Jeg har prøvd pussemaskin, som også funket - men man måtte bruke veldig lang tid på et område, og bytte pusseblad veldig ofte.

Det er uaktuelt å bytte planker.

Så, jeg spør dere - Hva er beste måten, som også er mest kostnadseffektiv å fjerne denne blandingen av male og olje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

greia er at mine foreldre har i flere år sagt at jeg og min bror skal få masse penger om vi klarer å pusse ned uthuset vårt. Dette er et lite hus som i mange år har stått og blitt malt lag på lag med maling og olje.

Jeg har prøvd å skrape det vekk, noe som gikk noen steder men det var veldig tungt.

Jeg har prøvd pussemaskin, som også funket - men man måtte bruke veldig lang tid på et område, og bytte pusseblad veldig ofte.

Det er uaktuelt å bytte planker.

Så, jeg spør dere - Hva er beste måten, som også er mest kostnadseffektiv å fjerne denne blandingen av male og olje?

kanskje du kan snu kledningen, altså strippe ned alle plankene, og spikre de opp andre veien?

Lenke til kommentar

Det er nok uaktuelt, da plankene "skal være der de er". Finnes det kanskje noe syrebasert man smører på? Eller ville det tatt på for treverket og?

Det finnes endel kjemiske malingsfjernere, ja. Smør eller sprøyt på, la virke, spyl og skrubb vekk, om du er heldig blir resultatet bra.

En annen måte å fjerne gammel maling er med varmepistol, da vil gjerne malingfilmen svelle og løsne, så kan den lettere skrapes vekk etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...