HKRoed Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Hei! Har dette skriptet som henter data fra en tekstfil <?php $myFile = "test.txt"; $handle = fopen($myFile, 'r'); while (!feof($handle)) { $data = fgets($handle, 512); echo $data; echo "<br>"; } fclose($handle); ?> Er det mulig å hente fra en bestemt linje? Evt ønsker jeg å hente data fra Excel. Da rett ifra bestemte celler. Er dette mulig? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 For å hente ut bestemte linjer, så kan du f.eks. splitte på linjeendelser eller bruke file, hvilket i hvert fall jeg finner enklest. Angående å lese excel, ta en kikk på PHP-ExcelReader. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 6. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2010 Har funnet denne som leser ifra Excel http://phpexcel.codeplex.com/ og trenger litt bistand. Regnearket har 10 arkfaner, og jeg skal hente ut èn celleverdi fra arkfane 4, og A2-B5 ifra arkfane 6. Har sett på og testet eksemplene, men ble ikke mye lurere. Hvis noen har en nettside med gode eksempler, så spytt de ut :-) Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Nå har jeg ikke testet dette, men det må bli noe slik: Inkludere PHPExcel og lese excel-filen /** PHPExcel_IOFactory */ require_once '../Classes/PHPExcel/IOFactory.php'; $objPHPExcel = PHPExcel_IOFactory::load("minFil.xlsx"); //Sette arkfane 4 aktiv $objPHPExcel->setActiveSheetIndex(3); //Hente ut verdien i celle B1 $sheet4b1 = $objPHPExcel->getActiveSheet()->getCell('B1')->getCalculatedValue(); //Sette arkfane 6 aktiv $objPHPExcel->setActiveSheetIndex(5); //Fikse loop for å hente ut verdier fra a2 til b5 //echo output Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå