Pyls Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) Hei! Jeg er på jakt etter en ny skjerm som en arvtaker til min aldrende Viewsonic 19" . Skjermen skal hovedsakelig brukes til spill, men også andre ting som film og msn osv, men skjermen bør helst være optimalisert for spill! Er det noen som har noen gode anbefalinger til skjerm? Hvilke merker bør jeg styre unna? Har sett litt på denne benQ skjermen. Noen som har erfaring med den? Takker på forhånd for alle tips! Endret 28. juni 2010 av Pyls Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=575424 jeg ville sagt denne men er en del over ditt budjsett da men er absolutt verdt det. perfekt til spill/film og annet... http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591381 ellers er denne en meget god skjerm til spill anbefaler jeg at du holder deg til 2ms i responstid Lenke til kommentar
Pyls Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 Den nederste ser temmelig bra ut! Men hva er egentlig bedre med den sammenlignet med benQ skjermen? Tusen takk for tips, må bestemme meg i kveld, håper på svar litt raskt Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 det er responstiden på skjermen. den har en betydning i spillverden.. med 5ms kan du oppdage ghosting (etterslep) av bildene mens med 2ms har du ikek sjans til å oppdage det Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 De tallene skal du ikke alltid se på. De kan lyge så det renner ... Man har noe som heter innput-lagg, og det er tiden skjermen bruker på å konvertere signalet til bilde. Hos veldig mange skjermer ligger dette opp til 20 og til og med over 50 på noen dårlige skjermer. Skal du først kjøpe deg en skjerm, så les tester av den først. Der får du gjerne info om skjermen har etterslep. La deg aldri lure av tallene. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Har sett litt på denne benQ skjermen. Noen som har erfaring med den? Takker på forhånd for alle tips! Jeg har 3stk av den. Fungerer veldig bra til spill og film Lenke til kommentar
Pyls Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 Gikk for to benQ skjermer siden de hadde de på tilbud for 3000 Og selvfølgelig satt de ned prisen med 200 kr knappe timer etter jeg hadde lagt inn min bestilling, Pakken er pakket og sendt, antar at jeg ikke har noe mulighet for å få den nye tilbudsprisen? Noen som har vært borti lignende? Det er surt spesielt siden det ikke gikk mer enn en dag imellom, men er jo ikke snakk om mer enn 200kr? Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Noen flere som kan anbefale BenQ G2420HD? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Har sett litt på denne benQ skjermen. Noen som har erfaring med den? Takker på forhånd for alle tips! Jeg har 3stk av den. Fungerer veldig bra til spill og film Hva slags veggfeste er det du bruker @Merko? Lenke til kommentar
laurell Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Har sett litt på denne benQ skjermen. Noen som har erfaring med den? Takker på forhånd for alle tips! Jeg har 3stk av den. Fungerer veldig bra til spill og film Hva slags veggfeste er det du bruker @Merko? Jeg er også nysgjerrig på hva du bruker på den skjermen i midten, har sett etter noen fester som er enkle å sette opp. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 (endret) Kjøpte mine veggfester på en butikk som heter "Jula" i kristiansand. Men de selger samme \ tilsvarende på Biltema og Clahs Olson. Komplett har vel også noe lignende (men hakket dyrere). 2 x http://www.jula.no/veggfeste-til-flatskjerm-20-kg-133593 Så 1 x http://biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Radio-og-TV/Tilbehor/Veggfeste-LCD2/ Endret 10. juli 2010 av Merko. Lenke til kommentar
tha_man Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Er ikke E2420HD en forbedret G2420HD? Den koster bare 250 kr mer også. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 (endret) E2420HD, slik jeg har forstått det, er prikk like G2420HD bortsett fra at E versjonen har høyttalere. Endret 12. juli 2010 av Nitrius Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 (endret) E2420HD har ikke høytalere men lydutgang men det har ikke G2420HD det som er forskjell er kontrast og responsen G2420HD: 40 000:1 og 5ms E2420HD: 50 000:1 og 2ms de 3 tingene er det som er forskjell så ja, E2420HD er den oppgraderte versjonen av G2420HD Endret 12. juli 2010 av DrHawkins Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Ifølge: http://www.benq.com/products/LCD/?product=1561 så har den høyttalere? Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 ser det men ifølge specs på komplett.no så er det kun lydutgang men det er nok høytalere på au da så da er det 4 forskjellige ting vil fortsatt si at det er den oppgraderte versjonen av G modellen Lenke til kommentar
tha_man Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 ser det men ifølge specs på komplett.no så er det kun lydutgang men det er nok høytalere på au da så da er det 4 forskjellige ting vil fortsatt si at det er den oppgraderte versjonen av G modellen Står i spesifikasjoner innebygde høytalere. Innebygde enheter Stereohøyttalere Noe annet som står som jeg stusser litt over på E2420HD er Responstid 5 ms når det klart står i tittelen at den er en 2ms skjerm. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 E2420HD har ikke høytalere men lydutgang men det har ikke G2420HD Jo det har den. Noe annet som står som jeg stusser litt over på E2420HD er Responstid 5 ms når det klart står i tittelen at den er en 2ms skjerm. "Typisk svartid 5 ms (typisk); 2 ms (grått-til-grått)" Dette er hentet fra produktsiden til G2420HD, men skjermer har generelt to ulike responstider. Jeg kan dessverre ikke belyse dette temaet stort mer, men det finnes sikekrt oppvakte hoder her som kan Lenke til kommentar
tha_man Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Ja da er spørsmålet om høytalerne er av slik kvalitet at det lønner seg å legge på 250 kroner ekstra, for den lille MS forsjellen og kontrasten. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Du får nok et 2.1 sett for den prisen som høres endel bedre ut enn de innebygde høyttalerne. Erfaringsmessig er innebygde høyttalere ikke noe særlig å skryte av, men det er praktisk hvis du har trangt skrivebord. Men det er en ting til som skiller dem: 16 watt. Jeg trodde E-serien sto for eco - tydeligvis ikke. Endret 14. juli 2010 av srbz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå