Icedragon520 Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Hei. har en Volvo 850 GLE 93 mod med 144hk motor i og har akkurat byttet motor på den. MEN den sluker alt vannet(frostvæske) jeg har på den! Helte på den til maks og kjørte ca 4 km og sjekket og den hadde sunket med 1 cm. Sjekket under bilen for lekasjer men ser ingenting. Det jeg så igår var at under ringen til korken er det alltid vått. Tror dere at det kan funke å bare bytte korken? Har bestilt en ny en idag. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Hvordan ser oljen ut? Brun, svart, hvit, grå? Hvordan ser eksosen ut? Ingenting? Hvit? Svart? Temperaturmåleren står på hvilket nivå? Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 Hvordan ser oljen ut? Brun, svart, hvit, grå? Hvordan ser eksosen ut? Ingenting? Hvit? Svart? Temperaturmåleren står på hvilket nivå? Oljen ser normal ut, eksosen er normal og temp er på normal. Grunnen til at jeg byttet motor var pga toppakningen var gåen og ville ikke betale 10k for å bytte denne som hadde gått 300 000(denne slukte både vann og olje) så dro til sverige og fikk en motor som hadde gått 225 000km. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Kan være toppakningen på denne også om det ikke er en lekasje et sted? Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 Kan være toppakningen på denne også om det ikke er en lekasje et sted? Er det jeg er redd for men da må jeg jo bare klage der jeg kjøpte motoren? Tingen er at jeg finner ingen lekasje i motoren untatt ved lokket som nevnt. Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 ...Helte på den til maks og kjørte ca 4 km og sjekket og den hadde sunket med 1 cm... Har du prøvd å kjøre lengre og så sjekke tilstanden? Det er ganske normalt at vannstanden synker litt etter påfylling på tørr motor, det er gjerne litt skjulte luftbobler som tar plass og ikke slippes ut før motoren blir kjørt litt. Prøv med nytt lokk først og se det an. Hvis ikke olja blir misfarget, eksosen ryker eller du klarer se renninger av frostvæske på siden av motoren, slanger eller radiator (sjekk også under dashbordet, er ikke gøy med kjølevannslekkasje inn i cupeen) er det sannsynligvis ikke annet enn luftbobler som tok plass i kjølesystemet ved oppstart. Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 ...Helte på den til maks og kjørte ca 4 km og sjekket og den hadde sunket med 1 cm... Har du prøvd å kjøre lengre og så sjekke tilstanden? Det er ganske normalt at vannstanden synker litt etter påfylling på tørr motor, det er gjerne litt skjulte luftbobler som tar plass og ikke slippes ut før motoren blir kjørt litt. Prøv med nytt lokk først og se det an. Hvis ikke olja blir misfarget, eksosen ryker eller du klarer se renninger av frostvæske på siden av motoren, slanger eller radiator (sjekk også under dashbordet, er ikke gøy med kjølevannslekkasje inn i cupeen) er det sannsynligvis ikke annet enn luftbobler som tok plass i kjølesystemet ved oppstart. Aha Får lokket i morgen så får håpe det bare er det Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 12. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2010 Update. Nå skjønner jeg ingenting. Ene dagen bruker den ikke vann i det hele tatt og andre dager bruker den opp nesten alt. kjører tur retur til Gardemoen og hjem(ca 6 mil) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå