Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motor sluker vann


Anbefalte innlegg

Hei.

har en Volvo 850 GLE 93 mod med 144hk motor i og har akkurat byttet motor på den.

MEN den sluker alt vannet(frostvæske) jeg har på den!

Helte på den til maks og kjørte ca 4 km og sjekket og den hadde sunket med 1 cm.

Sjekket under bilen for lekasjer men ser ingenting.

Det jeg så igår var at under ringen til korken er det alltid vått.

Tror dere at det kan funke å bare bytte korken?

Har bestilt en ny en idag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan ser oljen ut? Brun, svart, hvit, grå?

Hvordan ser eksosen ut? Ingenting? Hvit? Svart?

Temperaturmåleren står på hvilket nivå?

 

Oljen ser normal ut, eksosen er normal og temp er på normal.

Grunnen til at jeg byttet motor var pga toppakningen var gåen og ville ikke betale 10k for å bytte denne som hadde gått 300 000(denne slukte både vann og olje) så dro til sverige og fikk en motor som hadde gått 225 000km.

Lenke til kommentar
...Helte på den til maks og kjørte ca 4 km og sjekket og den hadde sunket med 1 cm...

Har du prøvd å kjøre lengre og så sjekke tilstanden? Det er ganske normalt at vannstanden synker litt etter påfylling på tørr motor, det er gjerne litt skjulte luftbobler som tar plass og ikke slippes ut før motoren blir kjørt litt. Prøv med nytt lokk først og se det an. Hvis ikke olja blir misfarget, eksosen ryker eller du klarer se renninger av frostvæske på siden av motoren, slanger eller radiator (sjekk også under dashbordet, er ikke gøy med kjølevannslekkasje inn i cupeen) er det sannsynligvis ikke annet enn luftbobler som tok plass i kjølesystemet ved oppstart.

Lenke til kommentar
...Helte på den til maks og kjørte ca 4 km og sjekket og den hadde sunket med 1 cm...

Har du prøvd å kjøre lengre og så sjekke tilstanden? Det er ganske normalt at vannstanden synker litt etter påfylling på tørr motor, det er gjerne litt skjulte luftbobler som tar plass og ikke slippes ut før motoren blir kjørt litt. Prøv med nytt lokk først og se det an. Hvis ikke olja blir misfarget, eksosen ryker eller du klarer se renninger av frostvæske på siden av motoren, slanger eller radiator (sjekk også under dashbordet, er ikke gøy med kjølevannslekkasje inn i cupeen) er det sannsynligvis ikke annet enn luftbobler som tok plass i kjølesystemet ved oppstart.

 

Aha :w00t:

Får lokket i morgen så får håpe det bare er det :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...