Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Program/Tjeneste til å finne kapasitet en nettside tar?

Anbefalte innlegg

Hei. har en lillesøsster som spiller et spill som heter noe som GoSupermodel eller liknede. Når hun er innepå denne siden som spillet er på ser jeg at nettet går saktere og saktere som om noen skulle lastet ned en del filer samtidig. Er det noe måte å skjekke hvor mye kapasitet dette tar av nettet?

Begynner sakte men sikkert å irritere meg grenseløst nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"kapasitet" er litt generellt og kan bety mye forskjellig, men jeg anntar utifra forklaringen at det er spesifikt båndbreddebruken du snakker om i dette tilfellet.

Det er relativt enkelt å sjekke - bare installer et program som kan måle hvor mye båndbredde som brukes av spesifikke programmer, og så åpne dette nettspillet i en nettleser hvor ingenting annet er åpent, for så å følge med litt på grafen over trafikken.

Det finnes mange slike programer du kan bruke, men ett forslag jeg kan komme med er netlimiter. det finnes i en gratisversjon eller ihvertfall trial som burde holde til ditt bruk.

Det sagt så pleier ikke sånne flashbaserte nettspill å bruke noe betydelig båndbredde når spillet først har lastet seg inn i nettleseren, så det høres merkelig ut som dette skulle være årsaken til at nettet ditt går tregt. prøv og se hva du finner ut.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...