Gå til innhold

mangler i leilighet


zulo

Anbefalte innlegg

Kjøpte en borettslagsleilighet og det ble satt opp i kontrakten diverse mangler, blant annet at dørhåndtaket skulle skiftes da det var bare satt på et som ikke passet og som ikke var skrudd fast.

 

Har enda ikke fått dette utført, har prøvd å kontakte megler 1 gang på mail. Hvor lang tid etter kjøpet kan jeg kreve slike mangler fikset? Kjøpet var desember 2008.

 

Har nå også funnet ut at varme i gulvet på badet ikke fungerer, ja det høres kansje rart ut men jeg har faktisk ikke hatt bruk for varme der eller testa det ut enda da bygget er et veldig tett og utrulig varmt bygg + det lille badet blir oppvarmet av varmtvannsberederen osv.. Men nå har jeg altså funnet ut at gulvet blir faktisk ikke varmt men det ser ut som kontrollen for det er i orden..det lyser osv. Er det forsent å klage på nå eller har jeg rett til å få det utbedret?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at manglen må meldes innen rimelig tid. Dvs at man skal melde fra så fort man ioppdager feilen. Det skal uansett ganske mye til før man får erstatning eller feilen rettet, det må innebære en vesentlig kostnad. Dersom varmekablene ikke virker, og gulvet må opp for at det skal fikses kan det koste mye penger, dersom det bare må en elektriker inn for å fikse termostaten, må du regne med å ta det på din egen kappe.

 

Vet ikke helt om jeg hadde giddi å klagd på ett dørhåndtak som ikke var skrudd fast, men folk er forskjellig.

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

Husk at manglen må meldes innen rimelig tid. Dvs at man skal melde fra så fort man ioppdager feilen. Det skal uansett ganske mye til før man får erstatning eller feilen rettet, det må innebære en vesentlig kostnad. Dersom varmekablene ikke virker, og gulvet må opp for at det skal fikses kan det koste mye penger, dersom det bare må en elektriker inn for å fikse termostaten, må du regne med å ta det på din egen kappe.

 

Vet ikke helt om jeg hadde giddi å klagd på ett dørhåndtak som ikke var skrudd fast, men folk er forskjellig.

 

Det er ikke bare ikke skrudd fast, men det er gjennomgående bruk av "rest-deler fra byggeprosjekter", altså et dørhåndtak som ikke passer til inngangsdøra men alikevel er satt på uten å skrudd fast, jeg må faktisk lukke døra ved å dra i den lille klumpen på låsen..for tar jeg i håndtaket og prøver å dra igjen døra så står jeg fort med håndtaket i hånda. Dette ble faktisk skrivd opp på kontrakta da vi gikk gjennom leiligheten med megleren og begge parter skreiv under på det og var enige at det måtte fikses.

 

Det jeg frykter er at de faktisk bare har satt på termostaten men at det ikke er noe varmekabler i gulvet..skulle ikke forundre meg faktisk.

Lenke til kommentar

Varmekablene i gulvet på mitt bad presterte faktisk å kortslutte, eller mer riktig, brenne i stykker på flere steder. En elektriker fant ut at det var på grunn av feil gjort under støping av gulvet. Firmaet som gjorde jobben var gått konkurs, men alle kostnader (minus egenandel) ble faktisk betalt av sameiets forsikringsselskap.

 

Så det kan lønne seg å finne ut hvorfor det ikke fungerer. Det kan være du får det igjen på borettslagets/sameiets eller din egen forsikring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...