Gå til innhold

Veldig lav lyd ut av høytalere - Krfaftig nok forsterker?

Anbefalte innlegg

Hei jeg har et par Mission 700 høytalere 50w ved 8ohm.

Jeg har også en kenwood stereo integrated amplifier ka-74 som skal dra:

"Response: 15 Hz-20000Hz

Power: 2 x 100 watts max.into 8 ohms (usable 4-16 ohms)

Can drive 4 speakers."

Dette er en litt eldre forsterker men burde fungere. Og skal i grunn fungere. Men når jeg kobler ledningene fra høytaler til forsterker får jeg bare veldig veldig lav lyd, jeg får helt klar lyd ut av hodetelefoner vis jeg kobler det til. Så det er bare høytaler utgangen det kan være noe galt med.Jeg har bare en vanlig ledning som jeg har strukket fra høytaler til forsterker uten noen plugger, kan dette være problemet? Tror ledningen er brukt til høytalere før...

Har noen mulige løsninger på dette? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan jo plrøve med noen andre kabler å se om det er kablene som er dårlige. også er det lurt å skjekke at du har valgt riktig inngang, skjekk også om det signalet du sender inn ikke er skrudd ned slik men siden du sier det at du hører fint på pre out så er vel dette lite sansynelig. det kan ære noe feil i slutt trinnet. det er også lurt å skjekke om du ikke har koblet feil og koblet + på - ol. problemet med å hjelpe deg her er faktisk det at man ikke har nokk info og at det kan være feil på mange forskjellige ting. men start fra signal kilde og skjekk at alle kabler ol sitter riktig fortsett helt ut til høytalerene.

Lenke til kommentar

Skjønne godt at dette er vanskelig og svare på. Det kan være at forsterkeren er ødelagt. Men håper jo på det motsatte.

Jeg har sjekket nå at alt er koblet opp riktig. + er på + osv. Sjekket alle utganger og feil jeg kan ha gjort når jeg koblet det opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...