whitespace Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Du har en ganske solid liste nå, men var ikke budsjettet ditt på 5-7k? Et grafikkort til 1500,- takler også de nyeste spillene, du TRENGER ikke ett til 3600,- ...selv om det er fett å kjøre alle spill på max Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2010 (endret) Du har en ganske solid liste nå, men var ikke budsjettet ditt på 5-7k? Et grafikkort til 1500,- takler også de nyeste spillene, du TRENGER ikke ett til 3600,- ...selv om det er fett å kjøre alle spill på max Jo den var opprinnelig det. Men jeg pleier alltid å starte litt lavere for så å bygge meg oppover Pengene tjener jeg alltids inn uansett på jobb Lider litt av det syndomet at selv om jeg ikke skal spille skikkelig krevende spill så liker jeg tanken på at PC'en KAN klare de Edit: Crysis og Fallout 3 er vel nokså krevende så får se om ikke Crysis 2 og Crysis Warhead blir kjøpt også Endret 5. juli 2010 av Kjetil_91 Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Skal du spille Crysis og sånn er det max kos med et skikkelig graffikkort ,) Syntes det begynner å se svært solid ut jeg Kjetil. Go for it Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2010 (endret) Skal du spille Crysis og sånn er det max kos med et skikkelig graffikkort ,) Syntes det begynner å se svært solid ut jeg Kjetil. Go for it Jepp! Skal bli herlig å se hva Crysis grafikken virkelig har å tilby. På den stasjonære gjørma e sitter på nå, så klarte den Crysis med ALT på low og det hakka fortsatt og lastetidene var en lidelse Endret 6. juli 2010 av Kjetil_91 Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 6. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2010 (endret) Men det derre hovedkortet som ligger i lista her, ASUS M4A87TD EVO, er det et bra hovedkort? hvor mye har et hovedkort å si på ytelsen på PC'en? Endret 6. juli 2010 av Kjetil_91 Lenke til kommentar
Caliente Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 (endret) Det er godt hovedkort, absolutt å anbefale i den prisklassen! Hovedkortet har mest å si på hastigheten mellom sør og nord-broen og stabiliteten på PCen. Altså hastigheten til USB portene og sata diskene dine og litt slikt. Går du høyere opp vil du nesten kun få en fyldigere BIOS med mer innstillinger. Som RAID disker og diverse volt justeringer. EDIT: Crysis på fult ser veldig bra ut! Men ikke forvent noe veldig revolusjonerende nå. Det var bare det da det kom ut (+ noen måneder etter release). Men fortsatt på toppen av skalaen! Og deilig å "hvile" øynene på! Endret 6. juli 2010 av Caliente Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 6. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2010 (endret) Hehe så bra Nei, revolusjonerende blir det neppe i huset, men kanskje imponerende til å være et 2007 spill.. MEN! Harddisken Samsung SpinPoint F3 1TB SATA2 som jeg har i lista er ikke på lager, og kjenner jeg komplett rett så er den ikke inne med det første. Kan dere finne en harddisk som er like bra (eller bedre) for meg? Endret 6. juli 2010 av Kjetil_91 Lenke til kommentar
whitespace Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 hvor mye har et hovedkort å si på ytelsen på PC'en? Dyrere HK har gjerne bedre støtte for overklokking, og har innebygget grafikk eller støtte for SLI/XFire. Hvis du skal overklokke eller bruke flere grafikkort bør du gå litt opp i pris, ellers så har du valgt et helt fornuftig kort. Ser du på spesifikasjonene til ditt kort (870 brikkesett) så ser du at det støtter CrossFireX: x16,x4-modus. Du kan altså bruke to grafikkort, men med redusert båndbredde på ett av de. 880G brikkesett har innebygget grafikkprosessor og mange av kortene er i størrelsen m-ATX (typisk media-PC) 890GX har også innebygget grafikk som er litt kraftigere og støtter CrossFireX: x8,x8-modus. 890FX er "gaming" brikkesettet og har støtte for 2 (til 4) grafikkort i CrossFireX: dobbelt x16-modus. De billigste FX kortene koster fra ca 1500,- og opp til et par tusen kr. Innebygget grafikk er helt irrelevant hvis du har et dedikert grafikkort, så se heller på andre specs. Du får fremdeles kjøpt kort med brikkesett i 7-serien. 8-serien har støtte for USB3.0 og SATA6Gb, ellers er det liten forskjell. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 6. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2010 Så det hovedkortet jeg har valgt vil ikke trekke ytelsen ned på PC'en?` Men sånn ser handlelista ut nå http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=812983&su=17B92F5A-AAFD-46AD-8D10-7C5475E77FAF Hvordan er denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=575684 harddisken? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) HK'et vil trekke ned ytelsen viss du skal kjøre 2 eller flere skjermkort Og velg Samsung Spinpoint F3 eller WD Caviar Black Endret 7. juli 2010 av Slettet-J0FoqSqMwq Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Sjekk den WD Blacken med 64 mb cache og "Dual processor" er det beste jeg kan tenkte meg under F3en. (Forskjell i Benchmarks, WD= ca 810 F3=ca 880 Så det er ikke store forskjellen Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Hva med denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=355402 =) Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2010 Kan noen svare på det aller siste spm mitt, før jeg bestiller? Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 har ingen erfaringer med den men den får jo ganske gode kommentarer inne på komplett da Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Gå for samsung spinpoint F3. Det er den raskeste harddisken man får tak i. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2010 Gå for samsung spinpoint F3. Det er den raskeste harddisken man får tak i. Men hadde lit lyst på den derre med 1 TB, men 500 gb holder vel lenge(?) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 F3 finnes i 1Tb versjon, og det er den som er raskest Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2010 F3 finnes i 1Tb versjon, og det er den som er raskest ja, var den jeg egentlig ville ha, men hos komplett er den utsolgt, og det står ubekreftet 9.juli 1stk eller no. Det betyr at de ikke vil få inn på ein god stund Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Det er denne, right? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=496258 Siden de absolutt ikke skal ha den inne, lurte jeg på denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=491821. Er det noe særlig forskjell i ytelse på dem da? Endret 8. juli 2010 av Kjetil_91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå