Gå til innhold

Ny stasjonær til litt gaming og ellers vanlig bruk!

Anbefalte innlegg

Halla!

Som sagt så ser jeg etter en ny stasjonær pc da vår synger på sitt siste vers, og jeg er, i tillegg til å være PC-noob, uoppdatert når det gjelder disse i7, i5 og i3 prossorene. :)

Kommer til å bruke PC'en til å se film, loke rundt på nettet, og sånn at jeg lett kan ha mange ting oppe samtidig også litt tyngre programmer. Nå og da kan det være gøy å fyre opp Crysis igjen (uten lagging :)) og modern warfare 2, cod 4 og sånne spill.

Altså ser jeg helst at PC'en kan klare Crysis uten lagging, ikke på høyeste innstillinger da, men medium kanskje(?) uten lagging. =)

Nekter å bygge sjøl så ikkje prøv dere ein gang! :nei:

Tja, når det gjelder pris så rundt 5k - 7k? KAN strekke meg høyere hvis det er verdt det eller får bedre til litt dyrere :)

Er det sånn at i7 er bedre enn i5, og i5 er bedre enn i3?

Hvilke PC'er kan være aktuelle for meg?

Hvis det er mer dere vil vite så bare spør meg! :)

Endret av Kjetil_91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje bytte ut harddisken mot en annen, ettersom den ikke yter kjempebra. Men trenger du 1.5TB så er den ditt beste valg innenfor budsjettet.

Det skjermkortet drar vel ikke Crysis på high med en stødig FPS, medium kaaanskje. Har du råd så invester i 5870 og en annen harddisk. Ellers er oppsettet til Hawkings veldig bra!

Du kan også gå for AMD, da får du mer ytelse for pengene. F. eks Phantom X4 serien. Ypperlig til gaming.

Noe slikt:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=811769&su=56F6D66D-D0EB-4EC8-907E-518AE9822D7C

Det vil yte bedre innenfor gaming. Og skal du ikke klokke holder det med standard vifta.

Lenke til kommentar

Send de en mail før du legger inn bestillingen, bare gi link til delene og spør om de også kan sette den sammen for deg:) Så får du ett referansenummer å sette på ordren når du legger den inn :) Slik de fikset det med en kompis av meg :)

Lenke til kommentar

Send de en mail før du legger inn bestillingen, bare gi link til delene og spør om de også kan sette den sammen for deg:) Så får du ett referansenummer å sette på ordren når du legger den inn :) Slik de fikset det med en kompis av meg :)

Takk, ska vurdere det :)

Lenke til kommentar

Ikke kjøp en 1090T, men en 1055T. Holder i massevis, legg heller de ekstra kronene til en 5850.

Utdypning please :)

Ja, virkelig vanskelig å bla opp i en nettbutikk. 1090T er altså en "kraftiger" CPU, men til lite nytte da man bare kan overclocke forbi den hastigheten ved få tastetrykk. Denne koster da 1000kr mer, som du heller bør legge i et kraftigere skjermkort. Et 5850 vil kjøre alle spillene på maks, med unntak av få.

Lenke til kommentar

Komplett kan bygge den for deg. Tror det koster 300kr. ekstra. Får du vel 3 års garanti og. :)

Men de PC-delene du linka til, hvordan vil denna klare Crysis? :)

Veldig bra! Det vil også dra Crysis 2 og alle andre spill på markedet i dag, og måneder fremover. Er vel det beste opsettet for en gamer PC du får til den prisen. veldig mye ytelse for penga! :thumbup:

knutsen92 : X6 serien er ikke noe alternativ for en gamer pc med budsjett på 7k. :whistle:

Endret av Caliente
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke etter noen rå spillmaskin fordi spiller ikke så mye lengre men sånn sett er vel den Caliente linket til mer enn bra nok! :)

Men når det gjelder kabinett, hvis jeg feks skulle valgt et annet, kan jeg velge et hvilket som helst eller må jeg ta hensyn til de andre delene? Herregud dere må tro jeg er idiot.

Lenke til kommentar

Ser veldig mye bedre ut spør du meg. Gi deg selv råd til 200kr mer og kjøp en Samsung Spinpoint F3 1TB harddisk i stedet. Skal du ikke ha SSD eller kjøpe en 10000 rpm så er F3 det beste valget spør du meg

Anbefaler et Cooler Master HAF 922 selv. Svært bra kabinett syntes jeg.

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...