Webhjelp Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Hei! Siden jeg er ny innen emne, og prøver å lære meg litt PHP. Så jeg lurer da på hvordan jeg kan banne en IP adresse fra min webside? Jeg valgte å poste dette i "php" for jeg tror man bruker php til dette. Noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
medlem-193513 Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) Du kan bruke PHP til dette ja. <?php $blackList = array(); $blackList[] = ""; $blackList[] = ""; if(in_array($_SERVER['REMOTE_ADDR'], $blackList)) { die("You have been banned!"); } else { foreach($blackList as $blackIP) { if(eregi($blackIP,$_SERVER['REMOTE_ADDR'])) { die("You have been banned!"); } } } ?> EDIT: Dette scriptet fungerer, har sjekket det Endret 28. juni 2010 av msj123 Lenke til kommentar
Webhjelp Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 Du kan bruke PHP til dette ja. <?php $blackList = array(); $blackList[] = ""; $blackList[] = ""; if(in_array($_SERVER['REMOTE_ADDR'], $blackList)) { die("You have been banned!"); } else { foreach($blackList as $blackIP) { if(eregi($blackIP,$_SERVER['REMOTE_ADDR'])) { die("You have been banned!"); } } } ?> EDIT: Dette scriptet fungerer, har sjekket det Tusen takk! Men hvor skriver jeg IP adressen? - Er det en måte og få tak i vedkommendes IP på? Visst jeg f.eks ber uvedkommende gå inn på min side, og registrere en bruker, spille spill o.l - Hvordan kan jeg ta få tak i hans IP? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Tusen takk! Men hvor skriver jeg IP adressen? Her: $blackList[] = "HER"; - Er det en måte og få tak i vedkommendes IP på? Visst jeg f.eks ber uvedkommende gå inn på min side, og registrere en bruker, spille spill o.l - Hvordan kan jeg ta få tak i hans IP? $_SERVER['REMOTE_ADDR'] Lenke til kommentar
Webhjelp Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 Tusen takk! Men hvor skriver jeg IP adressen? Her: $blackList[] = "HER"; - Er det en måte og få tak i vedkommendes IP på? Visst jeg f.eks ber uvedkommende gå inn på min side, og registrere en bruker, spille spill o.l - Hvordan kan jeg ta få tak i hans IP? $_SERVER['REMOTE_ADDR'] Takk igjen, men jeg skjønte ikke helt. Hvordan får jeg tak i vedkommendes IP adresse, visst jeg ber h'n komme inn på min webside. Så kommer det da f.eks IPadresse, klokkelsett også videre på logg.txt - Er dette mulig? Eller andre måter å få tak i IP'en? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Du kan bruke PHP til dette ja. <?php $blackList = array(); $blackList[] = ""; $blackList[] = ""; if(in_array($_SERVER['REMOTE_ADDR'], $blackList)) { die("You have been banned!"); } else { foreach($blackList as $blackIP) { if(eregi($blackIP,$_SERVER['REMOTE_ADDR'])) { die("You have been banned!"); } } } ?> EDIT: Dette scriptet fungerer, har sjekket det Nå begynner det å bli en liten stund siden jeg har skrevet (avansert) PHP-kode, men hvis in_array($_SERVER['REMOTE_ADDR'], $blackList) ikke gir resultater, vil vel ikke foreach($blackList as $blackIP) gjøre det heller? Det er også verdt å merke seg at eregi() (og ereg()) er "deprecated" fra og med PHP 5.3.0. Lenke til kommentar
Webhjelp Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 Hvordan kan jeg få tak i en IP, ved hjelp av et brukersystem, IP logging på websiden min eller noe slikt? Hvordan kommer det f.eks Ola(ipadressen) når et bruker har registrert seg? Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 <?php $ip = array('ip1', 'ip2'); echo 'Din IP: ' . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . '<br><br>'; echo (in_array($_SERVER['REMOTE_ADDR'], $ip)) ? 'Du er bannet' : 'Du er ikke bannet'; ?> Lenke til kommentar
Webhjelp Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 Takk til alle sammen, fikk det til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå