Gå til innhold

Pc til TV

P@rm@nn

Anbefalte innlegg

Hei. Er ganske sikker på hva jeg trenger, men siden dette ikke er min sterkeste side tenkte jeg at jeg skulle spørre først. Det jeg tenkte på var å koble en gammel Tv jeg har til PC en. Både lyd å bilde.

Skjermkortet mitt er et Geforce2 Ti med en vhs og en S-vhs utgang. Tv-decoderen er en chrontel 7007. Tv'en har bare er scart ingang ( i tilleg til en litt ødelagt antenneingang da). Så vidt jeg forstår så tar scart både lyd å bilde?

Så fant jeg noe greier på Biltema jeg tror skulle klare oppgaven.

Først tenkte jeg dette Scartadapter i Tv en. Så for å koble til bilde bruker jeg denne S-videokabelen. Det er vell det samme som S-vhs? Så mangler jeg da bare lyd. Da tenkte jeg å bruke denne "Lydtilkoplingskabel ”PC - TV”" som de kaller det.

Så, for meg ser det ut til å skulle funke helt greit, men kan ha oversett noe. Ser det fint ut?

Og det går greit med 10 meter S-vhs kabel, man mister ikke noe merkbart kvaltiet? Mest sansynlig kjøper jeg 5M, men er jo greit å vite. Og S-videokabelen er det samme som S-vhs?

Vet ikke kvaliteten på dette, men trenger ikke supersaker, da Tv'en er en eldre sak (og Tv-decoderen vel ikke er av den beste).

Er mulig at den ligger i feil underforum, men fant ikke et som passet bedre.

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjermkortet mitt er et Geforce2 Ti med en vhs og en S-vhs utgang. Tv-decoderen er en chrontel 7007. Tv'en har bare er scart ingang ( i tilleg til en litt ødelagt antenneingang da). Så vidt jeg forstår så tar scart både lyd å bilde?

Og det går greit med 10 meter S-vhs kabel, man mister ikke noe merkbart kvaltiet?

10 meter S-videokabel er ingen problemer, med ditt oppsett vil du ikke se noen svekkelse av signalet, (kjører selv 30m på en eldre Sony TV uten noe særlig problem).

Noe du kanskje burde sjekke først er om Scart konntakten i TV'n din har S-video innngang, mange som prøver TV-ut på gamle tv'r ender opp med ett svart/hvitt bilde (ikke S-video) Scart-oversikt

Dersom du får et svart/hvitt bilde kan denne guiden fort bli aktuell.

Lenke til kommentar

Hmm, og hvordan sjekker jeg det?

Scart kontakten inn på Tv'en har de 21 kontaktene, og ser ut som den på bildet. Ellers vet jeg ikke så mye om Tv en, annet en at det er en gammel FINLUX tv (sikkert nærmere 20 år gammal).

Jeg trodde at det var slik at scart var scart jeg, og at den konverteren Konverterte slik at har du en scart inngang, ja så funker det. I guiden står det

For cards with Chrontel chips this doesn´t work
. Det er den chippen jeg har.

Har som sagt VHS utgang, men finner ingen løsning som bruker det og ikke S-Vhs.

Lenke til kommentar
En 20 år gammel TV har sikkert ikke S-Video inngang. Så dette composite adapteret passer nok bedre.

Ahh k. SÅ da trenger jeg en ledning fra VHS utgangen på grafikkortet til det scartadapteret. Eneste jeg fant der var denne pakken. Der får jeg jo med lydgreiene også, så ble det hele faktisk billigere :)

Så da vil det forhåpentligvis funke med denne og denne pakken? Får komme meg til bildetma i morgen, så raporterer jeg resultatet inn her 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...