xibriz Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) Jeg har ett innlogginsscript i php som skal ut på det store internett. Er det noen måte å sjekke hvor sikkert det egentlig er? Scriptet autentiserer mot en mysql-database med mysqli, bruker prepared statements for å hindre injection. Scriptet autentiserer også mot en domeneserver (AD) med LDAPS (kryptert ldap). Kanskje noen vil prøve seg? EDIT: Kan nevne at jeg bruker vanlig MD5 for kryptering av passord i mysql-databasen. Kan også nevne at siden vil blir kryptert (https). EDIT2: Kom på at jeg ikke bruker captcha, det tror jeg nesten at jeg må legge til. Endret 28. juni 2010 av xibriz Lenke til kommentar
Webhjelp Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Kanskje du kan legge ut en link til dette innloggingsystemet, slik at vi kan prøve det ut? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 md5 er ikke særlig sikkert, bruk ivertfall sha512, og kombiner med brukernavn ( sha512($pass.$user.$pass); ) Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 Takk for tilbakemeldingen Jeg skal endre krypteringen på de som har md5. Jeg kan sette opp en testside i løpet av dagen, men det blir uten autentisering mot AD kun mot MySQL, siden jeg ikke har noen ekstern webserver med det riktige sertifikatet for å få LDAPS. Men jeg regner med at autentisering mot MySQL er lettest å knekke? Etter 3 feile forsøk blir jo en AD-bruker stengt automatisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå