Slaps Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) Hei Jeg driver å finner deler til min onkel som vil ha seg ny pc til ca. 10 tusen. Han bruker pcen mest til vanlige ting som surfing og kjøring av div. programmer. Datamaskinen bør være stille. Med andre ord trenger han ikke noe grafikksterk pc, men heller noe office/ multimedia lignende. Ønsker som alle pc etter mest ytelse for penga. Totalprisen for alt sammen kan gjerne være lavere dersom det lønner seg. Jeg planlegger å overklokke CPUen litt før jeg gir den fra meg. Nå se jeg etter innspill hvor jeg kan spare penger, evt. bør bytte deler. Her er handlelisten Endret 28. juni 2010 av Slaps'ærn Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Hvis han ikke skal drive med kraftige programmer så er vel det der overkill til de grader.... i7 for surfing? :S Kunne kjøpt am2 basert og spart masse penger men få den ytelsen han trenger utifra det du skriver. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 DEt er som Sewero sier. Dersom den kun skal brukes til office og websurfing kan du fint bygge en PC til godt under halve prisen. Dersom man skal begynne med grafikk, og slike ting.. er saken en annen. Så 10.000 trengs neppe for det formålet du beskriver her. Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 Ja ok , noen som vil sette opp en alternativ maskin ? : ) Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) Ja ok , noen som vil sette opp en alternativ maskin ? : ) Dette er kanskje en litt for kraftig PC til onkelen din sitt bruk, men er en veldig god PC til en rimelig pris. Her kan du overclocke ganske bra, sikkert til 4GHz. Denne er også den roligste pc du finner. Fractal er utrolig bra på stillhet! Stikker ikke en halv meter ifra engang nå og klarer så vidt å høre den. "Integrert grafikkort Chipsetprodusent ATi Graphics CPU Radeon HD 4250 Minnestørresle 1000 MB" Bare sånn at dere er klar over det. http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=59482b4daabd4731a1285cd10459147f Endret 28. juni 2010 av knutsen92 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) Legg til en ssd i det oppsettet der, da vil pc'en virke veldig mye raskere. Kan vel også velge Noctua NH-U12P SE2 isteden for Noctua NH-D14, da den er ganske stor Endret 28. juni 2010 av Slettet-J0FoqSqMwq Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Legg til en ssd i det oppsettet der, da vil pc'en virke veldig mye raskere. Kan vel også velge Noctua NH-U12P SE2 isteden for Noctua NH-D14, da den er ganske stor SSD er lurt, men nedgradering av vifte er ikke fullt så lurt. Jeg gikk på den smellen og kjøpte Noctua NH-U12P SE2 fordi NH-D14 trodde jeg skulle bli for stor, men nei. Den passer helt fint, og kjøler veldig mye bedre. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Blu-ray spiller/brenner er å anbefale å kjøpe med tanke på hvilken tidsepoke vi er i nå. Lenke til kommentar
Nexx Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Legg til en ssd i det oppsettet der, da vil pc'en virke veldig mye raskere. Kan vel også velge Noctua NH-U12P SE2 isteden for Noctua NH-D14, da den er ganske stor SSD er lurt, men nedgradering av vifte er ikke fullt så lurt. Jeg gikk på den smellen og kjøpte Noctua NH-U12P SE2 fordi NH-D14 trodde jeg skulle bli for stor, men nei. Den passer helt fint, og kjøler veldig mye bedre. Har NH-D14 og måtte fjerne en vifte pga at RAMen kom i veien for den bakerste viften. Dessuten, hvilket behov har du for ekstrem kjøling hvis du ikke skal overclocke? Men jeg som deg er i alle fall enig om at SSD er lurt Endret 29. juni 2010 av neruen Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Han skal overklokke. Dessuten kjøler NH-D14 nesten like bra med bare viften i midten, bare at den blir enda stillere. Ville valgt NH-D14. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå