NoOb-Jakt Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Hei, er like før jeg går til innkjøp av "min" nye pc. Jeg har et spørsmål angående hovedkortet. I pcen bestemte jeg meg for å ha et ASUS RAMPAGE 3 EXTREME hovedkort. Senere snakket jeg med en "datageek" som sa at ASUS har hatt problemer med å få utnyttet hastigheten i minnebrikkene. Altså, vist jeg kjøper 6 GB på 1600 mhz, så ville jeg ikke fått ytet de på fult. Kanskje rundt 1333 mhz sa han da. Så han anbefalte meg da Gigabyte GA-X58A-UD7 hovedkortet, fordi de har ikke problemer med hastigheten til minnet. Så spørsmålet mitt er da som følger: Har dere hatt problemer med å ikke få utnyttet all hastigheten i minnebrikkene deres? (Dere med ASUS kort) Pcen vil bli brukt til spill og video redigering, så hva skal jeg velge mellom: Gigabyte GA-X58A-UD7 ASUS RAMPAGE 3 EXTREME Håper at derre kan hjelpe meg, siden jeg har mest lyst på ASUS sitt kort. Takk! Lenke til kommentar
Romis Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Jeg ville tatt Asus Rampage III Extreme, fordi du har tilgang til 1gb/s ethernet utgang, 3GB/s sata utganger og Usb 3.0 Det er også anbefalt til overklokking, og mosfetsa holder seg veldig kalde på det hovedkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå