Gå til innhold

4 norske soldater drept i Afghanistan!

Bør vi nå trekke oss ut av Afghanistan?  

174 stemmer

1. 1. Bør vi nå trekke oss ut av Afghanistan?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok la oss ta dette med teskje: Er du for eller imot at hjelpeorganisasjoner som Røde Kors er nøytrale til de krigførende parter i en konflikt?

Ehh, hva har det med saken å gjøre?

Det er sant det han sier, og du trenger ikke å bli usaklig.

Usaklig? Usaklig som i at Taliban angivelig leser norske internettforum og baserer sin strategi derifra?

Det gjør de, uten tvil.

Lenke til kommentar

Ja, da er det på plass med økt overvåkning slik at denne krigen blir mere strømlinjeformet og at folk ikke utrykker sin misnøye når norske liv går tapt i en krig som utvider makten til de som har gjemt seg bak satans sekskantede banner.

Lenke til kommentar

Man må være temmelig tilbakestående for å ikke identifisere vedkommende som en regjeringsplantet bruker når tråder hvor man kan utrykke sin sympati med døde mennesker er blitt et problem.

Ehh, regjeringsplantet bruker? Du mener altså at jeg er tilbakestående fordi jeg ikke tror at vedkommende er plantet av regjeringen? Du henger mye på nyhetsspeilet, eller?

Det er ingen verdens ting galt med å uttrykke sin sympati med døde mennesker, verken i en forumtråd, i en avis, på facebook eller "face to face". Det er derimot et problem å bruke denne sympatien som argument for å trekke norske soldater ut av Afghanistan.

Lenke til kommentar

Man må være temmelig tilbakestående for å ikke identifisere vedkommende som en regjeringsplantet bruker når tråder hvor man kan utrykke sin sympati med døde mennesker er blitt et problem.

Bra, slik taler en ekte paranoid. Alle de andre som ikke ser at regjeringen planter agenter på forumet er tilbakestående. Søtt.

Lenke til kommentar

Hvilket ultimatum er det du snakker om? Og utleveringsavtalen Taliban kom fram med til slutt omfattet vel også at det hele skulle skje under en islamsk domstol osv. alternativt forfølges i Afghanistan. Dette var selvsagt ikke aktuelt. Særlig i og med at en del av kravene til USA var fjerning av Alquaida i Afghanistan.

Ok, ultimatumet gjaldt hele terroristorganisasjonen. Talibanregjeringens talsperson Abdul Salam Zaeef svarte på ultimatumet med å si: "We are ready to cooperate if we are shown evidence." - et godt utgangspunkt. Et samarbeid med den afghanske regjeringen, med utlevering av Al Quaida ledere til Pakistan/Saudi-Arabia, hadde sannsynligvis vært mer effektivt enn et militært angrep. Dette hadde vært en rimelig og rettferdig løsning for USA.

http://www.guardian.co.uk/world/2001/sep/21/september11.usa15

Lenke til kommentar

Bra, slik taler en ekte paranoid. Alle de andre som ikke ser at regjeringen planter agenter på forumet er tilbakestående. Søtt.

En ekte paranoid faktisk, se deg selv i speilet.

Ehh, regjeringsplantet bruker? Du mener altså at jeg er tilbakestående fordi jeg ikke tror at vedkommende er plantet av regjeringen? Du henger mye på nyhetsspeilet, eller?

Det er ingen verdens ting galt med å uttrykke sin sympati med døde mennesker, verken i en forumtråd, i en avis, på facebook eller "face to face". Det er derimot et problem å bruke denne sympatien som argument for å trekke norske soldater ut av Afghanistan.

Hvor ligger faren i å trekke våre soldater ut av Afghanistan? worst case scenario please?

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er jeg det, men det at soldater driver begrenset nødhjelp gjør ikke røde kors til noe mer legitimt mål.

Jo, det gjør det, og jeg har forklart hvorfor bistandsorganisasjonene selv mener dette. At du nekter å ta det til deg er ikke mitt problem, og jeg tror ikke vi kommer noe videre her så lenge du stiller deg opp på den måten og nekter å ta til deg enhver argumentasjon.

Lenke til kommentar

Vår medlemskap i Nato kan bli trukket i tvil, det er solidarisk å hjelpe til demokratisering i Midtøsten, etisk riktig å hjelpe til ect.. Dette er bare noen få eksempler av mange...

Vi skal fortelle andre land hvordan de skal styre seg?

Ingen aksepterer sånn innblanding. Da blir det bråk.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er jeg det, men det at soldater driver begrenset nødhjelp gjør ikke røde kors til noe mer legitimt mål.

Jo, det gjør det, og jeg har forklart hvorfor bistandsorganisasjonene selv mener dette. At du nekter å ta det til deg er ikke mitt problem, og jeg tror ikke vi kommer noe videre her så lenge du stiller deg opp på den måten og nekter å ta til deg enhver argumentasjon.

Du har jo ikke forklart noe som helst. Du har påstått at skillet mellom soldater og bistandsarbeidere viskes ut, uten å komme med særlig for å backe det opp. For meg virker det usansynelig at begrenset bistand fra soldater skulle føre til større fare for sivilnødhjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...