Takkformeg Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Hei Jeg lurte på om man må ha førerkort B før man kan ta BE, eller om man kan kjøre opp med henger med en gang? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Du må ha - som er obligatorisk - Lastesikrings kurs + min. 2 timer undervisning/kjøring henger spesifikt. Etter dette kan man gjøre "egen" oppkjøring/førerprøve med sakyndig for henger til personbil dersom man har B fra før for å få BE. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 Så man kan ikke ta BE uten å ha tatt B først? Gah.. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Nei, det kan du ikke. Men du kan ta kjøretimene og kurset før du har kjørt opp til B! Ikke sikkert kjøreskolen vil gjøre dette med deg, før de er ferdige med grunn-opplæringa, og det er like før oppkjøringen din! Oppkjøring til BE kan du bestille med en gang du har bestått for B. Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Slenger på et tilleggspørsmål. Vet at om man kjører opp til E for klasse D får man det automatisk for klasse C også. Gjelder denne E`n for B også? (evt . omvendt) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 http://www.vegvesen.no/Forerkort/Om+forerkort/Hva+har+jeg+lov+a+kjore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå