Gå til innhold

Finnes det en CPU-kjøler som ikke bråker?

Anbefalte innlegg

Jeg har et Asus P5W DH Deluxe hovedkort med Intel Dual Core E6600 prosessor. Har byttet ut en god del komponenter i maskinen i det siste. Ny PSU (Corsair HX650), nytt vifteløst skjermkort og mer minne. Kjører nå Windows 7, x64 Ultimate. Jeg har en Zalman 9700 cpu-vifte, men den bråker noe så vanvittig. Har så lyst til å få maskinen så stille som mulig særlig nå jeg skal flytte den snart inn i stua. Hva er den mest stillegående CPU-kjøleren på markedet, kan noen fortelle meg det? Jeg gamer ikke, men bruker maskinen til en god del bildebehandling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Scythe Ninja er også et alternativ som kan kjøres helt passivt, semi-passivt eller med vifte påmontert. Rimeligere enn Noctua, tror jeg - men trenger MYE plass og kan være et lite helvete å montere.

Har selv en Ninja revB Plus (elns) på min tilårskomne stasjonære, der den kjøler en P4 Extreme Edition (TDP ca 105 W) i 478-sokkel :D. Semi-passivt opplegg, med vifta plassert rundt 30 cm fra kjøleren, slik at den tar lager litt undertrykk nær HDDene, og derfra blåser over de passive kjølerne til skjermkortet og brkkesettet, samt lager litt bris over rambrikkene i tillegg til at den skubber luft mot Ninjaen. Justert ned til 7-800 rpm og har funka flott i over 3 år nå. Støyen fra HDDene og PSUen overdøver glatt dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...