Gå til innhold

Kan man få php til å lese .doc filer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mulig, dersom nettstedet ditt kjøres fra en windows server.

Windows versjonen av php støtter nemlig bruk av COM objekter, dvs. du kan benytte eksterne windows-drivere til å lese/skrive alt mulig snacks. Har brukt det til å kommunisere med en access-database en gang, men ikke noe mer enn det.

Les mer her.

Lenke til kommentar
Lite sannsynlig da Word eller annet .doc program ikke er intregrert i noen browsere som jeg kjenner til.

Office (2002?) har en "plug-in" som gjør at du kan åpne .doc og .xls-filer i IE... :)

...Men så snakket vi vel om å få php til å lese dokumentet, ikke nettleseren?? :-?

Lenke til kommentar
Lite sannsynlig da Word eller annet .doc program ikke er intregrert i noen browsere som jeg kjenner til.

Office (2002?) har en "plug-in" som gjør at du kan åpne .doc og .xls-filer i IE... :)

...Men så snakket vi vel om å få php til å lese dokumentet, ikke nettleseren?? :-?

Les "yNx" innglegg en gang til...

Han sier at det er ikke integrert i noen browsere.

Det var det jeg sa meg uenig i... :)

Lenke til kommentar

Ja, men så kan du med sikkerhet si at ikke alle har Office og det er slettes ikke alle som bruker IE :-?

Dermed kan ikke de som ikke har en slik plugin integrert i sin browser få tilgang til filen slik du ønsker.

Lenke til kommentar

I så fall var jo det off topic, eller hva?

Sjønner ikke hvorfor alle blander inn nettlesere her.

PHP HAR INGENGENTING MED NETTLESERE Å GJØRE. DET ER ET SERVERSPRÅK!!!!!! dette er da børnelærdom....

Lenke til kommentar

I så fall var jo det off topic, eller hva?

Sjønner ikke hvorfor alle blander inn nettlesere her.

PHP HAR INGENGENTING MED NETTLESERE Å GJØRE. DET ER ET SERVERSPRÅK!!!!!! dette er da børnelærdom....

Jo, det var egentlig litt off-topic, men det var yNx sitt også... ville bare korrigere ham...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hehe,

1: word er (alt for) integrert i Internet Explorer :/

2: det er ikke browseren som "bestemmer" om php støtter dette eller ikke.

Til trådstarter: Hvis det ikke finnes noe som kan tolke word dokumenter, kan du sikkert skrive en slik selv. Prøv å finn noe informasjon som beskriver oppbygningen av et .doc dokument!

Lenke til kommentar

hehe,

1: word er (alt for) integrert i Internet Explorer :/

2: det er ikke browseren som "bestemmer" om php støtter dette eller ikke.

Til trådstarter: Hvis det ikke finnes noe som kan tolke word dokumenter, kan du sikkert skrive en slik selv. Prøv å finn noe informasjon som beskriver oppbygningen av et .doc dokument!

Ja, vet det. Vet ikke hva jeg tenkte på da jeg blandet nettlesere inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...