DonalD_ Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Hei, nå sitter jeg med ett 5850 skjermkort og tenker på å kjøpe 1 eller 2 til. Og lurer derfor på hvordan 2 eller 3 5850 skjermkort er i forhold til et 5970 kort. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 HD 5850 i crossfire vil yte likt eller ofte litt bedre enn et HD5970. Om det er noe poeng i 3 kort er jeg fryktelig usikker på. Jeg ser vel for meg ett enormt strømforbruk og satans støy ved å sette 3 kort i en maskin. Lenke til kommentar
DonalD_ Skrevet 27. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2010 Ok, får jeg overklokket to 5850 noe særlig med stock kjølern? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 om du har 3 stk så kommer du deg ikke langt på stockkjølern i alle fall, er redd det blir varmt med 2 stk også Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Nå vil jo 2 slike kort i crossfire yte ekstremt bra så jeg har vansker med å se poenget i å sette opp 3 kort. Man vil jo ha et stort overhead på ytelse med et crossfire oppsett. Nå bør man vel bare sjekke hva slags temperaturer man kommer opp i før man begynner med spesielle kjøleløsninger. Blir det for kleint så er det bare å begynne og modde. Lenke til kommentar
DonalD_ Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 en annen ting jeg lurer på er om jeg vil merke noe forskjell på å ha 12 gb ram enn å ha 6 gb Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Til spilling og vanlig bruk så trenger du ikke mer enn 4Gb. Hvis du har spesielle behov som videoredigering eller andre memorykrevende oppgaver så kan du ha behov for 6-12gb, hvis ikke er det bortkastet å bruke penger på mer enn 4Gb. Lenke til kommentar
DonalD_ Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 Til spilling og vanlig bruk så trenger du ikke mer enn 4Gb. Hvis du har spesielle behov som videoredigering eller andre memorykrevende oppgaver så kan du ha behov for 6-12gb, hvis ikke er det bortkastet å bruke penger på mer enn 4Gb. Ok, noe minne du anbefaler? ( for det meste gaming) Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Du bør kjøpe minne som er garantert å være kompatibelt med hovedkortet ditt. De aller fleste minneprodusenter har minnekonfiguratorer hvor du kan søke opp hovedkortet ditt og finne de settene som produsenten garanterer til ditt hovedkort. Hvis du kjøper inkompatibelt minne så er det en stor fare for at du vil slite med blåskjermer og ustabilitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå