Gå til innhold

Trenger hjelp til å velge en av disse to gamer-pcene!

Anbefalte innlegg

Hei, pcen skal hovedsaklig brukes til spilling. Jeg spiller bare cod4 og WoW. Hadde vært strålende om begge kunne kjøres på full grafikk uten lagg!

Skjerm, tastatur og mus har jeg.

Her er de to pcene jeg skal velge mellom!

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332714

eller

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=488612

og fungerer dette OS bra til begge pcene for spilling?: ttp://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=499989

Takk for all hjelp! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4gb holder til spilling.

Skal du redigere hd video kan du tenke på 6Gb eller mer, hvis ikke så er 4gb nok til det aller meste.

Har 4GB jeg. Redigerer masse i Sony Vegas Pro 9 (masse rendering, så lenge resampling er av om spillvideo, går det fooort - 20min ca per 10min)

Og du skal på Adobe Premiere elns, må du kaanskje ha mer og større prosjekter.

Lenke til kommentar

Veldig mange som redigerer video kjører flere instancer av redigeringssoftwaren, det er normalt der det ekstra minnet hjelper på mest. Men som du sier det er da fullt mulig å redigere med 4gb, det eneste er at det kan ta litt lenger tid til noen ting.

Ta lengre tid? Er heller CPU'n som avgjør det.

RAM'en avgjør hvor mange programmer/spill som kan kjøre på en gang. Jeg kjører fint noen spill, sony vegas, og photoshop på 4GB, ikkeno problem. Men mer minne skader ikke, er bare ikke nødvendig. Kommer selvsagt ann på hastighet på minnet da..

Lenke til kommentar

Minne og CPU henger tett sammen, mere minne gjør at maskinen slipper å swappe så mye til disk og cpuen gjør seg fortere ferdig med jobben.

Ja, men mer RAM betyr ikke at rendering går fortere. Med mindre prosjektet tar 3-4GB RAM da, men det skal litt til. Jeg spiller og lager video av det, 5-600MB RAM tar det ca hos meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...