Nautica Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 (endret) Hei Begynner og nærme seg D-day,og lurer på et par ting angående oppsettet mitt. Handlelisten "komplett" og handlelisten Prisguiden "uten ram",ser at jeg kan spare et par tusen ved og kjøpe komponentene individuelt,men det vel noen nettbutikker man burde unngå og fordelen ved å kjøpe alt samlet i en butikk er hvis behovet for reklamasjon blir aktuelt,kan tenke meg at enkelte butikker lett kan påstå at et produkt kjøpt i en annen butikk er årsaken til ødelagt produkt kjøpt i førstnevnte butikk.. Over til spørsmålene Først er det skjermkortet,er det store forskjellen på 5770HD og 5770HD hawk,sistnevnt har litt raskere klokkefrekvens og flere modde-egenskaper,men jeg skal ikke overklokke.På 5770HD står det også 60Hz noe og bry seg om? Prisforskjeller er ikke allverden men er det noen vits og gå for hawk da jeg ikke skal overklokke eller noe sånt. PCen skal heller ikke brukes til spilling så 58xxHD serien blir unødvendig tror jeg. Når det gjelder hovedkortet så er det serie-ata 300 "P6T" burde jeg bytte ut det med foreksempel P6X som også har serie-ata 600.Dette innebærer også skifte av harddisk. Når det gjelder CD/DVD spiller/brenner har jeg bare slengt med en,noen forslag ? Trenger også et nettverkskort,et som har antennetilkobling og sender/mottar på lengere avstander "relativt"noen forslag ? Og hvilken av Microsoft sine Windows 7 utgaver "64 bits"burde jeg gå for,trenger i grunn bare works pakka,men hvilken gir mest for penga ? Det jeg kan om komponenter/bygging har jeg lest meg fram til de siste 3 ukene,så er fortsatt på level 1 Endret 27. juni 2010 av Nautica Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Hva i allverdens land og riker skal du med en maskin til 15000kr hvis du ikke skal spille? Du klarer deg lenge med en maskin til langt under 10000kr. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2010 (endret) Hva i allverdens land og riker skal du med en maskin til 15000kr hvis du ikke skal spille? Du klarer deg lenge med en maskin til langt under 10000kr. Bilde og video redigering,blir og ha flere programmer aktive samtidlig.Og dette oppsettet er nok et akseptert minimum for mitt bruksområde. Endret 27. juni 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Når det gjelder hovedkortet så er det serie-ata 300 "P6T" burde jeg bytte ut det med foreksempel P6X som også har serie-ata 600.Dette innebærer også skifte av harddisk. Og hvilken av Microsoft sine Windows 7 utgaver "64 bits"burde jeg gå for,trenger i grunn bare works pakka,men hvilken gir mest for penga ? Hvorfor må du skifte harddisk om du bytter til et bedre HK? SATA 1,2 og 3 fungerer med hverandre. Og om det står "SATA 300" eller "SATA 600" på harddisk har ingenting å si. Til OS velger du Win 7 Home Premium 64bits. Kan også gå for Professional, da får du XP-mode, men det finnes en gratis versjon av dette som fungerer med Home Premium Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2010 (endret) Og om det står "SATA 300" eller "SATA 600" på harddisk har ingenting å si Kjempe,da holder jeg fortsatt en knapp på P6T. Kan også gå for Professional, da får du XP-mode Blir nok den versjonen ja,bare fem og velge mellom da Edit:etter litt lesing er det nok denne versjonen av Windows 7 jeg bør gå for. Endret 27. juni 2010 av Nautica Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Jeg kan ikke se at minnet du har plukket er på kompabilitetslista til Corsair for det hovedkortet. Det er ikke sikkert det er så nøye men jeg ville nok gått for ett som er på lista. Som f.eks Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 12GB CL9 Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Det så ut som et helt greit oppsett det det og det er egentlig bara å kjøpe https://prisguiden.no/profil/lister/115439 her er også et oppsett som er knallbra som er en del billgiere https://prisguiden.no/profil/lister/114622 her har du enbilligere variant som yter det samme men mye billgere.. det er visse forskjeller men ikke noe du merker ved ditt brukt Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2010 Jeg kan ikke se at minnet du har plukket er på kompabilitetslista til Corsair for det hovedkortet. Det er ikke sikkert det er så nøye men jeg ville nok gått for ett som er på lista. Som f.eks Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 12GB CL9 Vel,jeg er fortsatt på level 1 Det er vel bare 3 ramslotter på hovedkortet jeg har valgt. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 3 banker, 6 slotter, det er litt forskjell. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 (endret) Nei, 6. EDIT: Litt for sen .. Endret 27. juni 2010 av Slettet-J0FoqSqMwq Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2010 3 banker, 6 slotter, det er litt forskjell. Nei, 6. EDIT: Litt for sen .. Lærer lærer Og da sparte jeg noen tusenlapper også Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Men jeg må også si meg litt enig med Hawkins, hvis man tar for seg det vesentlige innen databehandling så er det altså sånn at du kunne spart mye penger på å tune det oppsettet ditt. Den maskinen han har linket vil gjøre jobben akkurat like bra som det du har satt opp, og den koster halvparten. Nå skal ikke jeg krangle om hva du skal bruke penger på, men jeg ville anbefalt å heller knipe inn litt på maskinen og heller kjøpt en skikkelig bra skjerm da det er vel så viktig hvis man skal jobbe med bilder og video. Ytelsesmessig så blir det jo det samme. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2010 Nå skal ikke jeg krangle om hva du skal bruke penger på. Det er fint Neida,har egentelig planlagt såpass mye i en pc som jeg har tenkt og beholde noen år,og ny ips skjerm er med i planene. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2010 (endret) Når det gjelder Corsair 6x2 Gb ram,ser jeg at flere anbefaler og montere kjøler på de. Denne viften kanskje ? Endret 27. juni 2010 av Nautica Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Funker sikkert fint den, men jeg ser ikke poenget hvis du ikke skal overklokke. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2010 Funker sikkert fint den, men jeg ser ikke poenget hvis du ikke skal overklokke. Du har sikkert rett,jeg har nok ikke behov for vifte,eventuelt kan jeg kjøpe det på et senere tidspunkt. Oppdatert handleliste "Komplett",ramvifte er med på oppsettet,gidder ikke å fjerne den ennå Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 Er det noen som kan anbefale et trådløs nettverkskort som har mulighet for ekstern antenne,og er det noen cd-dvdbrenner/skriver som skiller seg ut fra mengden ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå