Gå til innhold

Skrive litt om hvert parti slik at jeg kan lære litt om politikk?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en 15 år gammel gutt som har lyst til og lære seg litt om politikk. Jeg syntes at det er vanskelig nå som det ikke er valgtid og finne ut hvor de forskjellige partiene står. Så jeg tenkte at dere kunne hjelpe med litt. Det jeg tenkte var om dere kunne skrive et lite avsnitt om hvert parti (AP, SP, KRF, FRP, Venstre og høyre) og hovedsakene slik at jeg har en liten start. Slik som om partiet er liberalistisk eller om partiet er et miljøparti, ikke om hvem som styrer partiet osv. Prøv og være så objektiv som mulig.

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan skrive for høyre..

Høyre er et liberalkonservativt parti som vektlegger hovedsaklig liberal økonomi og sosiale goder i form av en velferdsstat. Høyre er det eneste av de store partiene som har et klart ja for EU medlemskap, de vektlegger individuell frihet til den grad det er forsvarlig for fellesskapet, samt en svakere stat enn hva som er i dag.

De ønsker å liberalisere måten velferden blir tilbud på ved å la private aktører få komme frem, som et eksempel ønsker de et privat-offentlig samarbeid innen helse slik at du skal betale like mye for å velge et privat sykehus eller et offentlig sykehus.

De har stor vektlegging på skole, skattelette, økonomi ect..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...